Instrución p.4: A conversión pastoral da comunidade parroquial ao servizo da misión evanxelizadora da Igrexa
IX. Encargos e ministerios parroquiais
94. Ademais da colaboración ocasional, que toda persoa de boa vontade - incluso o non bautizados - pode ofrecer ás actividades cotiás da parroquia, existen algúns encargos estables, polos cales os fieis acollen a responsabilidade, por un certo tempo, dun servizo na comunidade parroquial. Pódese pensar, por exemplo, nos catequistas, ministros e educadores que traballan en grupos e asociacións; nos axentes de caridade, naqueles que se dedican aos diferentes tipos de consultorios ou centros de escoita e naqueles que visitan aos enfermos.
95. En todo caso, ao asignar os encargos encomendados a diáconos, persoas consagradas e fieis laicos que reciben unha participación no exercicio da cura pastoral, requírese usar unha terminoloxía que corresponda de modo correcto ás funcións que eles poden exercer conforme ao seu estado, de maneira que se manteña clara a diferenza esencial que existe entre o sacerdocio común e o sacerdocio ministerial, e que sexa evidente a identidade da tarefa recibida por cada un.
96. Neste sentido, ante todo, é responsabilidade do Bispo diocesano e, subordinadamente, do párroco, que os encargos dos diáconos, as persoas consagradas e os laicos, que teñen roles de responsabilidade na parroquia, non sexan designados coas expresións “párroco”, “co-párroco”, “pastor”, “capelán”, “moderador”, “responsable parroquial” ou con outras denominacións similares[141], reservadas polo dereito aos sacerdotes[142], despois de que fan alusión directa ao perfil ministerial dos presbíteros.
En relación cos fieis e os diáconos recentemente mencionados, resultan igualmente ilexítimas e non conformes á súa identidade vocacional, expresións como “encomendar a cura pastoral dunha parroquia”, “presidir a comunidade parroquial” e outras similares, que se refiren á peculiaridade do ministerio sacerdotal, que compete ao párroco.
Máis apropiada parece ser, por exemplo, a denominación “diácono cooperador” e, para as persoas consagradas e os laicos, “coordinador de… (un sector da pastoral)”, “cooperador pastoral”, “asesor pastoral” e “encargado de ... (un sector da pastoral)?.
97. Os fieis laicos, a norma do dereito, poden ser instituidos lectores e acólitos en forma estable, a través dun rito especial, segundo o can. 230, § 1. O fiel non ordenado pode asumir a denominación "ministro extraordinario" só se, efectivamente, foi chamado pola Autoridade competente[143] a desempeñar as funcións de suplencia mencionadas nos cans. 230, § 3 e 943. A delegación temporal en accións litúrxicas, referidas no can. 230, § 2, mesmo se se prolonga no tempo, non confire ningunha denominación especial ao fiel non ordenado[144].
Estes fieis laicos deben estar en plena comuñón coa Igrexa católica[145], recibir a formación adecuada para a función que están chamados a realizar, así como ter unha conduta persoal e pastoral exemplar, que lles de autoridade para levar a cabo o servizo.
98. Ademais do que compete aos Lectores e Acólitos instituidos establemente[146], o Bispo, segundo o seu prudente xuízo, poderá confiar oficialmente algúns encargos[147] a diáconos, persoas consagradas e fieis laicos, baixo a guía e a responsabilidade do párroco, como, por exemplo:
1°. A celebración dunha liturxia da Palabra nos domingos e nas festas de precepto, cando «a falta do ministro sagrado ou outra causa grave fai imposible a participación na celebración eucarística»[148]. Trátase dunha eventualidade excepcional á que recorrer só en circunstancias de verdadeira imposibilidade e sempre tendo coidado de confiar esas liturxias aos diáconos, que estean presentes;
2°. A administración do bautismo, tendo presente que «o ministro ordinario do bautismo é o Bispo, o presbítero e o diácono»[149] e que o previsto polo can. 861, § 2 constitúe unha excepción, que debe ser valorada a discreción do Ordinario do lugar;
3°. A celebración do rito das exequias, respectando o previsto polo n. 19 das Praenotanda do Ordo exsequiarum.
99. Os fieis laicos poden predicar nunha igrexa ou oratorio, se as circunstancias, a necesidade ou un caso particular así o requiren, «segundo as disposicións da Conferencia Episcopal»[150] e «en conformidade a dereito ou ás normas litúrxicas e observando as cláusulas contidas en elas»[151]. En ningún caso, con todo, eles poderán ter a homilía durante a celebración da Eucaristía[152].
100. Ademais, «onde non haxa sacerdotes nin diáconos, o Bispo diocesano, previo voto favorable da Conferencia Episcopal e obtida licenza da Santa Sé, pode delegar a laicos para que asistan aos matrimonios»[153].
[141] Cfr. Ecclesiae de mysterio, art. 1, § 3: AAS 89 (1997), 863.
[142] Cfr. O presbítero, pastor e guía da comunidade parroquial, n. 23: Enchiridion Vaticanum 21 (2002), 835.
[143] Cfr. Apostolorum successores, n. 112: Enchiridion Vaticanum 22 (2003-2004), 1843.
[144] É útil lembrar que, entre as funcións litúrxicas que o Bispo diocesano, despois de escoitar á Conferencia Episcopal, pode confiar temporalmente a fieis, homes e mulleres, ademais das propias do ministerio do lector, figura tamén o servizo ao altar, respectando a relativa norma canónica; cfr. Pontificio Consello para a interpretación dos Textos Lexislativos, Resposta (11 de xullo de 1992): AAS 86 (1994), 541; Congregación para o Culto Divino e a Disciplina dos Sacramentos, Carta circular (15 de marzo de 1994): AAS 86 (1994), 541-542.
[145] Cfr. C.I.C., can. 205.
[146] Cfr. ibíd., can. 230, § 1.
[147] No acto polo cal o Bispo confía as tarefas mencionadas a diáconos ou a fieis laicos, determine claramente as funcións que están habilitados a desempeñar e por canto tempo.
[148] C.I.C., can. 1248, § 2.
[149] Ibíd., can. 861, § 1.
[150] Ibíd., can. 766.
[151] Ecclesiae de mysterio, art. 3, § 4: AAS 89 (1997), 865.
[152] Cfr. C.I.C., can. 767, § 1; Ecclesiae de mysterio, art. 3, § 1: AAS 89 (1997), 864.
[153] C.I.C., can. 1112, § 1;
cfr. Xoán Paulo II, Constitución apostólica Pastor Bonus (28 de xuño de 1998),
art. 63: AAS 80 (1988), 876, respecto das competencias da Congregación para o
Culto Divino e a Disciplina dos Sacramentos.
X.a. O Consello parroquial para os Asuntos Económicos
101. A
xestión dos bens que cada parroquia dispón en diversa medida é un ámbito
importante de evanxelización e de testemuño evanxélico, fronte á Igrexa e á
sociedade civil, xa que, como lembraba o Papa Francisco, «todos os bens que
temos, o Señor dánolos para facer que o mundo progrese, para que a humanidade
progrese, para axudar aos demais»[154]. O párroco, por tanto, non pode e non debe
permanecer só nesta tarefa[155], senón que é
necesario que sexa asistido por colaboradores para administrar os bens da
Igrexa, sobre todo con celo evanxelizador e espírito misioneiro[156].
102. Por esta
razón, en cada parroquia debe necesariamente ser constituído o Consello de
Asuntos Económicos, un órgano consultivo, presidido polo párroco e composto por
polo menos outro tres fieis[157]; o número
mínimo de tres é necesario para que se poida considerar “colexiado” a este
Consello; é útil lembrar que o párroco non está incluído entre os membros do
Consello de Asuntos Económicos, senón que o preside.
103. En ausencia de normas específicas dadas polo
Bispo diocesano, o párroco determinará o número de membros do Consello, en
relación ás dimensións da parroquia, e se eles deben ser nomeados por el ou
máis ben elixidos pola comunidade parroquial.
Os membros
deste Consello, non necesariamente pertencentes á parroquia mesma, deben gozar
de probada boa fama, así como ser expertos en asuntos económicos e xurídicos[158], para que poidan prestar
un servizo efectivo e competente, de modo que o Consello non sexa constituído
só formalmente.
104. En fin,
a menos que o Bispo diocesano non dispuxese doutro xeito, observando a debida
prudencia, así como eventuais normas de dereito civil, nada impide que a mesma
persoa poida ser membro do Consello de Asuntos Económicos de varias parroquias,
se as circunstancias o requiren.
105. As normas sobre esta materia emanadas
eventualmente polo Bispo diocesano deberán ter en conta as situacións
específicas das parroquias, como, por exemplo, aquelas cunha constitución
particularmente modesta ou as que forman parte dunha unidade pastoral[159].
106. O Consello de Asuntos Económicos pode
desempeñar un rol de particular importancia para facer crecer a cultura da
corresponsabilidade, da transparencia administrativa e da axuda ás necesidades
da Igrexa en de as comunidades parroquiais. En particular, a transparencia ha
de entenderse non só como unha presentación formal de datos, senón
principalmente como a debida información para a comunidade e unha proveitosa
oportunidade para involucrala na formación. Trátase dun modus agendi
imprescindible para a credibilidade da Igrexa, sobre todo onde esta ten bens
significativos que administrar.
107. Ordinariamente, o obxectivo da transparencia
pódese lograr publicando o estado de contas anual, que debe primeiro
presentarse ao Ordinario do lugar[160], con indicación detallada das entradas e
saídas. Así, dado que os bens son da parroquia, non do párroco, aínda que sexa
o seu administrador, a comunidade no seu conxunto poderá estar ao tanto de como
son administrados os bens, cal é a situación económica da parroquia e de que
recursos pode efectivamente dispor.
X.b. O Consello pastoral parroquial
108. A
normativa canónica vixente[161] deixa ao
Bispo diocesano a avaliación da erección dun Consello pastoral nas parroquias,
que pode considerarse de ordinario como altamente recomendable, como lembra o
Papa Francisco: «Cuan necesarios son os consellos pastorais! Un Bispo non pode
guiar unha Diocese sen o Consello pastoral. Un párroco non pode guiar a
parroquia sen o Consello pastoral»[162].
A flexibilidade
da norma, con todo, permite adaptacións consideradas apropiadas en
circunstancias concretas, como, por exemplo, no caso de varias parroquias
confiadas a un só párroco, ou en presenza de unidades pastorais: en tales casos
é posible constituír un só Consello pastoral para varias parroquias.
109. O
sentido teolóxico do Consello pastoral inscríbese na realidade constitutiva da
Igrexa, é dicir, a súa ser “Corpo de Cristo”, que xera unha “espiritualidade de
comuñón”. Na Comunidade cristiá, certamente, a diversidade de carismas e
ministerios, que deriva da incorporación a Cristo e do don do Espírito, nunca
pode ser homologada até o punto de converterse esta «uniformidade, na
obrigación de facer todo xuntos e todo igual, pensando todos da mesma maneira»[163]. Ao contrario, en
virtude do sacerdocio bautismal[164], cada fiel está chamado á construción de todo
o Corpo e, ao mesmo tempo, todo o Pobo de Deus, na corresponsabilidade
recíproca dos seus membros, participa na misión da Igrexa, é dicir, discierne os
signos da presenza de Deus na historia e convértese en testemuña do seu Reino[165].
110. Por
tanto, lonxe de ser un simple corpo burocrático, o Consello pastoral pon de
relevo e realiza a centralidade do Pobo de Deus como suxeito e protagonista
activo da misión evanxelizadora, en virtude do feito de que cada fiel recibiu
os dons do Espírito a través do bautismo e a confirmación: «Renacer á vida
divina no bautismo é o primeiro paso; é necesario despois comportarse como
fillos de Deus, ou sexa, axustándose a Cristo que obra na santa Igrexa,
deixándose implicar na súa misión no mundo. A isto prové a unción do Espírito
Santo: “mira o baleiro do home, se ti lle faltas por dentro” (cfr. Secuencia de
Pentecostés). […] Como toda a vida de Xesús foi animada polo Espírito, así
tamén a vida da Igrexa e de cada un dos seus membros está baixo a guía do mesmo
Espírito»[166].
Á luz desta
visión de fondo, pódense lembrar as palabras de San Paulo VI segundo o cal «É
tarefa do Consello Pastoral estudar, examinar todo o que concierne ás
actividades pastorais, e propor, en consecuencia, conclusións prácticas, a fin
de promover a conformación da vida e da acción do Pobo de Deus co Evanxeo»[167], na consciencia de que,
como lembra o Papa Francisco, o fin deste Consello «non será principalmente a
organización eclesial, senón o soño misioneiro de chegar a todos»[168].
111. O
Consello pastoral é un órgano consultivo, rexido polas normas establecidas polo
Bispo diocesano, para definir os seus criterios de composición, as modalidades
de elección dos seus membros, os obxectivos e o modo de funcionamento[169]. En todo caso, para non
desnaturalizar a índole deste Consello é bo evitar definilo como un “team” ou
“equipo”, ou o que é o mesmo, en termos que non sexan adecuados para expresar
correctamente a relación eclesial e canónica entre o párroco e os demais fieis.
112. Respectando
as relativas normas diocesanas, é necesario que o Consello pastoral sexa
efectivamente representativo da comunidade, da cal é unha expresión de todos os
seus compoñentes (sacerdotes, diáconos, persoas consagradas e laicos). Este
constitúe un ámbito específico no cal os fieis poden exercer o seu
dereito-deber de expresar o seu parecer aos pastores e tamén comunicalo aos
outros fieis, achega do ben da comunidade parroquial[170].
A función
principal do Consello pastoral parroquial, por tanto, é buscar e estudar
propostas prácticas en orde ás iniciativas pastorais e caritativas relacionadas
coa parroquia, en sintonía co camiño da diocese.
113. O
Consello pastoral parroquial "só ten voto consultivo" [171], no sentido de que as
súas propostas deben ser acollidas favorablemente polo párroco para chegar a
ser operativas. O párroco, á súa vez, debe considerar atentamente as
indicacións do Consello pastoral, especialmente se se expresa por unanimidade,
nun proceso de común discernimiento.
Para que o
servizo do Consello pastoral poida ser eficaz e proveitoso, deben evitarse dous
extremos: por unha banda, que o párroco se limite a presentar ao Consello
pastoral decisións xa tomadas, ou sen a debida información previa, ou que de
cando en cando o convoque por mera formalidade; por outro, un Consello no que o
párroco sexa só un dos seus membros, privado de feito do seu rol de pastor e
guía da comunidade[172].
114. Finalmente, considérase conveniente que, na medida do posible, o Consello pastoral estea composto principalmente por aqueles que teñen responsabilidades efectivas na vida pastoral da parroquia, ou que estean concretamente comprometidos nela, a fin de evitar que as reunións se transformen nun intercambio de ideas abstractas, que non teñen en conta a vida real da comunidade, cos seus recursos e problemáticas.
X.c. Outras formas de corresponsabilidade na cura pastoral
115. Cando
unha comunidade de fieis non pode ser erixida como unha parroquia ou
case-parroquia[173], o Bispo
diocesano, despois de escoitar ao Consello presbiteral[174], proverá doutro xeito ao
seu cura pastoral[175],
considerando, por exemplo, a posibilidade de establecer centros pastorais,
dependentes do párroco do lugar, como “estacións misioneiras” para promover a
evanxelización e a caridade. Nestes casos, requírese dotalos dun templo
adecuado ou dun oratorio[176] e crear unha
normativa diocesana de referencia para as súas actividades, de modo que elas
estean coordinadas e sexan complementarias ás da parroquia.
116. Os
centros así definidos, que nalgunhas dioceses son chamados “diaconías”, poderán
ser confiados - onde sexa posible - a un vigairo parroquial, ou tamén, de modo
especial, a un ou máis diáconos permanentes, que teñan responsabilidade e
xestiónenos, eventualmente xunto coas súas familias, baixo a responsabilidade
do párroco.
117. Estes
centros poderán converterse en postos de avanzada misioneira e instrumentos de
proximidade, sobre todo en parroquias cun territorio moi extenso, a fin de
asegurar momentos de oración e adoración eucarística, catequese e outras
actividades en beneficio dos fieis, en especial aquelas relativas á caridade
cara aos pobres e necesitados, e ao coidado dos enfermos, solicitando a
colaboración de consagrados e laicos, así como doutras persoas de boa vontade.
A través do
párroco e dos demais sacerdotes da comunidade, os responsables do centro
pastoral coidarán de garantir a celebración dos Sacramentos o máis
frecuentemente posible, sobre todo a Santa Misa e a Reconciliación.
XI. Ofrendas pola celebración dos Sacramentos
118. Un tema relacionado coa
vida das parroquias e a súa misión evanxelizadora refírese ao estipendio
ofrecido para a celebración da Santa Misa, destinado ao celebrante, e dos
outros sacramentos, que, en cambio, corresponde á parroquia[177]. Trátase dunha ofrenda
que, pola súa natureza, debe ser un acto libre por parte do oferente, deixado á
súa conciencia e ao seu sentido de responsabilidade eclesial, non un “prezo a
pagar” ou unha “contribución a esixir”; coma se se tratase dunha sorte de
“imposto aos sacramentos”. En efecto, co estipendio pola Santa Misa, «os fieis
[...] contribúen ao ben da Igrexa, e [...] participan da súa solicitude por
sustentar aos seus ministros e actividades»[178].
119. Neste
sentido, resulta importante sensibilizar aos fieis, para que contribúan
voluntariamente ás necesidades da parroquia, que son "as súas
propias" e das cales é bo que aprendan espontaneamente a
responsabilizarse, de modo especial naqueles países onde o estipendio da Santa
Misa segue sendo a única fonte de sustento para os sacerdotes e tamén de
recursos para a evanxelización.
120. Esta
sensibilización poderá ser tanto máis eficaz canto máis os presbíteros, pola
súa banda, dean exemplos “virtuosos” no uso do diñeiro, tanto cun estilo de
vida sobrio e sen excesos no plano persoal, como cunha xestión dos bens
parroquiais transparente e acorde non cos “proxectos” do párroco ou dun
reducido grupo de persoas, talvez bos, pero abstractos, senón coas necesidades
reais dos fieis, sobre todo os máis pobres e necesitados.
121. En todo
caso, «en materia de estipendios, evítese até a máis pequena aparencia de
negociación ou comercio»[179], tendo en
conta que se recomenda encarecidamente aos sacerdotes que celebren a Misa polas
intencións dos fieis, sobre todo dos necesitados, aínda que non reciban ningún
estipendio»[180].
Entre os
medios que poden permitir alcanzar este obxectivo, pódese pensar na recepción
de ofrendas de forma anónima, de modo que cada un se senta libre de doar o que
poida, ou o que considera xusto, sen sentirse obrigado a corresponder a unha
expectativa ou a un determinado prezo.
[154]
Francisco, Meditación cotiá en Santa Marta (21 de outubro de 2013):
L’Osservatore Romano 242 (21-22 de outubro de 2013), 8.
[155] Cfr.
C.I.C., cans. 537 e 1280
[156] Conforme
ao can. 532 C.I.C., o párroco é responsable dos bens da parroquia, aínda que
para administralos debe recorrer á colaboración de expertos laicos.
[157] Cfr.
C.I.C., cans. 115, § 2 e, por analogía, 492, § 1.
[158] Cfr.
ibíd., can. 537 e Apostolorum successores, n. 210: Enchiridion Vaticanum 22
(2003-2004), 2087.
[159] Cfr.
C.I.C., cans. 517 e 526.
[160] Cfr.
ibíd., can. 1287 § 1.
[161] Cfr.
ibíd., can. 536, § 1.
[162]
Francisco, Discurso durante o encontro co clero, persoas consagradas e membros
de Consellos pastorais, Asís (4 de outubro de 2013): Insegnamenti I/2 (2013),
328.
[163] Ide,
Homilía na Santa Misa da Solemnidade de Pentecostés, 4 de xuño de 2017: AAS 109
(2017), 711.
[164] Cfr.
Lumen gentium, n. 10: AAS 57 (1965),
[165] Cfr.
Congregación para o Clero, Carta circular Omnes christifideles (25 de xaneiro
de 1973), nn. 4 e 9; Enchiridion Vaticanum 4 (1971-1973), 1199-1201 e
1207-1209; Christifideles laici, n. 27: AAS 81 (1989), 440-441.
[166]
Francisco, Audiencia Xeral (23 de maio de 2018).
[167] Paulo
VI, Carta apostólica Motu Proprio Ecclesiae Sanctae (6 de agosto de 1966), I,
16, § 1: AAS 58 (1966), 766; cfr. C.I.C., can. 511.
[168]
Evangelii gaudium, n. 31: AAS 105 (2013), 1033.
[169] Cfr.
C.I.C., can. 536, § 2.
[170] Cfr.
ibíd., can. 212, § 3.
[171] Ibíd.,
can. 536, § 2.
[172] Cfr. O
presbítero, pastor e guía da comunidade parroquial, n. 26: Enchiridion
Vaticanum 21 (2002), 843.
[173] Cfr.
C.I.C., can. 516, § 1.
[174] Cfr.
ibíd., can. 515, § 2.
[175] Cfr.
ibíd., can. 516, § 2.
[176] Cfr.
ibíd., cans. 1214; 1223 e 1225.
[177] Cfr.
ibíd., cans. 848 e 1264, 2°, así como cans. 945-958 e Congregación para o
Clero, Decreto Mos iugiter (22 de febreiro de 1991), aprobado en forma
específica por Xoán Paulo II: Enchiridion Vaticanum 13 (1991-1993), 6-28.
[178] C.I.C.,
can. 946.
[179] Ibíd.,
can. 947.
[180] Ibíd.,
can. 945, § 2.
CONCLUSIÓN
122. Inspirándose
na eclesiología do Vaticano II, á luz do Maxisterio recente e considerando os
contextos sociais e culturais profundamente cambiantes, esta Instrución
céntrase no tema da renovación da parroquia en sentido misioneiro.
Aínda que ela
segue sendo unha institución imprescindible para o encontro e a relación viva
con Cristo e cos irmáns e irmás na fe, é igualmente certo que debe confrontarse
constantemente cos cambios en curso na cultura actual e na existencia das
persoas, a fin de poder explorar con creatividade, novas vías e medios que lle
permitan estar á altura da súa tarefa primaria, é dicir, ser o centro propulsor
da evanxelización.
123. En
consecuencia, a acción pastoral debe ir máis aló da mera delimitación
territorial da parroquia, para trasparentar máis claramente a comuñón eclesial
a través da sinerxía entre ministerios e carismas e, igualmente, estruturarse
como unha “pastoral de conxunto” ao servizo da diocese e a súa misión.
Trátase dunha
acción pastoral que, a través dunha colaboración efectiva e vital entre
presbíteros, diáconos, persoas consagradas e laicos, así como entre as diversas
comunidades parroquiais da mesma área ou rexión, se preocupa de identificar
xuntos as preguntas, dificultades e desafíos respecto da evanxelización,
tratando de integrar vías, instrumentos, propostas e medios adecuados para
afrontalos. Tal proxecto misioneiro común podería ser elaborado e implementado
en relación con contextos territoriais e sociais contiguos, é dicir, en
comunidades lindeiras ou que posúen as mesmas condicións socioculturais, ou
tamén en referencia a ámbitos pastorais afíns, por exemplo, no marco dunha
necesaria coordinación entre a pastoral xuvenil, universitaria e vocacional,
como xa sucede en moitas dioceses.
A pastoral de
conxunto, por tanto, ademais da coordinación responsable das actividades e
estruturas pastorais capaces de relacionarse e colaborar entre si, require a
contribución de todos os bautizados. Dito coas palabras do Papa Francisco,
«cando falamos de “pobo” non debe entenderse as estruturas da sociedade ou da
Igrexa, senón o conxunto de persoas que non camiñan como individuos senón como
o armazón dunha comunidade de todos e para todos»[181].
Isto esixe que
a histórica institución parroquial non permaneza prisioneira do inmobilismo ou
dunha preocupante repetitividade pastoral, senón que, en cambio, poña en acción
aquel “dinamismo en saída” que, a través da colaboración entre diversas
comunidades parroquiais e unha reforzada comuñón entre cregos e laicos, a faga
orientarse efectivamente á súa misión evanxelizadora, tarefa de todo o Pobo de
Deus, que camiña na historia como “familia de Deus” e que, na sinerxía dos seus
diversos membros, traballa para o crecemento de todo o corpo eclesial.
O presente
Documento, por tanto, ademais de pór en evidencia a urxencia de tal renovación,
presenta un modo de aplicar a normativa canónica que establece as
posibilidades, límites, dereitos e deberes de pastores e laicos, para que a
parroquia se redescubra a si mesma como lugar fundamental do anuncio
evanxélico, da celebración da Eucaristía, espazo de fraternidade e caridade, do
cal se irradia o testemuño cristián polo mundo. Así ela «debe permanecer como
un posto de creatividade, de referencia, de maternidade. E actuar nela esa
capacidade inventiva; cando unha parroquia vai adiante así se realiza o que
chamo “parroquia en saída”» [182].
124. O Papa Francisco convida a invocar a «María,
Nai da evanxelización», para que «a Virxe nos axude a dicir noso “si” na
urxencia de facer resoar a Boa Nova de Xesús no noso tempo; que nos obteña un
novo celo de resucitados para levar a todos o Evanxeo da vida que vence á
morte; que interceda por nós para que podamos adquirir a santa audacia de
buscar novos camiños para que chegue a todos o don da salvación»[183].
O 27 de xuño
de 2020 o Santo Padre aprobou o seguinte documento da Congregación para o
Clero.
Roma, 29 de
xuño de 2020, Solemnidade dos Santos Pedro e Paulo
Beniamino Card. Stella
Prefecto
Joël Mercier
Secretario
Jorge Carlos Patrón Wong
Secretario para os Seminarios
Mons. Andrea Ripa
Subsecretario
[181]
Francisco, Exhortación apostólica post-sinodal Christus vivit (25 de marzo de
2019), n. 231, Cidade do Vaticano 2019.
[182] Ide,
Encontro cos Bispos polacos, Cracovia (27 de xullo de 2016): AAS 108 (2016),
893.
[183] Ide.,
Mensaxe para a Xornada Mundial Misioneira 2017 (4 de xuño de 2017), n. 10: AAS
109 (2017), 764.
[00886-É.02] [Texto orixinal: Español]
Comentarios
Publicar un comentario