FICHA E LECTIO - SANTÍSIMA TRINDADE B
FICHA ADAPTADA DE: http://elrincondelasmelli.blogspot.com.es/
LECTIO:
SANTÍSIMA TRINDADE
(31 maio 2015)
Teriamos
que converter esta festividade de hoxe da Santísima Trindade en algo fondamente
íntimo, vivo e sobre todo cordial e comunitario. Desde que nos iniciaron na fe
cristiá sabemos teórica ou abstractamente, si, de Deus como un e trino. Sabemos
que é un en esencia e trino en persoas. Así nolo dixeron e así o aprendemos.
Pero todo semella quedar nun mundo de ideas e conceptos, de especulacións e de
abstraccións, lonxe da nosa fe vivida, sentida e compartida cos demais.
En
realidade, o feito mesmo de que teñamos unha festa especial dedicada á
concienciármonos da Santísima Trindade, da súa grandeza e das súas marabillas
parece sinalar cando menos o interese que ten a Igrexa en que convertamos a fe
na Trindade de Deus en algo vivo e operativo.
Temos
que partir, en calquera caso, do
presuposto de que Deus, o Deus infinito ou, mellor, superinfinito, é absolutamente incomprensíbel
para nós. E seguirao sendo aínda que el se nos teña revelado ou manifestado
como Pai, como Fillo e como Espírito Santo. Esta unidade e diferenza en Deus
segue e seguirá a ser un misterio, por moi grande, fermosa, consoladora que
poida ser esta revelación. Por iso falamos do “misterio”, do gran misterio, da
Santísima Trindade.
Pero
aínda así, aínda que Deus sexa sempre en si mesmo misterioso, o certo é que
algo grande se nos ten que revelar na Trindade de Deus cando Deus nola quixo
manifestar. E Deus maniféstanos a súa Trindade non con palabras abstractas,
senón coa súa mesma actuación ante nós.
Poderiamos
dicir, de maneira xeral e moi sintética, que Deus se nos presenta no Antigo
Testamento sobre todo como o Deus único, un Deus Pai, que aínda non se nos
manifesta totalmente como é. Pero no novo Testamento, coa manifestación de Deus
no mundo en Xesús, aprendemos a ver concretamente cómo é a paternidade de Deus.
Xesús maniféstanos ó seu Pai, como Pai especialísimo del. Como Pai que o quere
infinitamente. El, Xesús, é o seu “Fillo ben querido”.
Pero
como Xesús é tamén, na súa humanidade coma nós, resulta que ó revelársenos Deus
como Pai de Xesús, maniféstasenos ó mesmo tempo que el, Xesús (o fillo de Deus)
é o noso irmán maior e que, polo tanto, tamén nós somos todos fillos de Deus,
fillos adoptivos de Deus; pois Deus Pai porfillounos a nós en Xesús, o fillo
encarnado de Deus. É o que nos vén dicir moi claramente o apóstolo Paulo na súa
carta de hoxe ós Romanos: “Vós non recibistes un espírito de escravitude...
Recibistes un espírito de fillos adoptivos, grazas o cal podemos gritar:
¡‘Abbá’: Pai!... Somos fillos de Deus. E, se fillos, tamén herdeiros e
coherdeiros con Cristo”.
Ata
aquí, como vedes, revélasenos que Deus é polo menos “dúas” persoas, o Pai e
mailo Fillo. Aínda que naturalmente isto das “persoas” divinas non hai que
entendelo en simple continuidade co que somos nós como “persoas” humanas,
finitas e limitadas. En calquera caso, coa paulatina revelación a nós da
Trindade de Deus váisenos dicindo tamén a nós que as persoas humanas estamos
chamadas a ingresar misteriosamente nesta Trindade divina.
Agora
ben, a revelación definitiva da Trindade de Deus ocorre coa vinda do que
chamamos Espírito Santo onda nós. Isto foi o que celebramos no anterior
domingo. Por iso a igrexa coloca sempre liturxicamente a festividade da
Santísima Trindade no domingo seguinte ó de Pentecoste, é dicir, inmediatamente
despois da festa da vinda onda nós do Espírito Santo á maneira dun “vento
impetuoso” e transformador.
Con
esta vinda do Espírito Santo cérrase, para dicilo dalgunha maneira, o “círculo”
da revelación de Deus. Agora resulta que Deus xa non son “dous”, dúas persoas,
senón que Deus é “tres”. Deus é un “trío” , un trío que toca tan
misteriosamente ben, que non desafina ningún dos tres en tan infinita e
misteriosa harmonía. Todo o contrario. En Deus hai tan marabillosa harmonía
que, sendo tres persoas, non por iso hai tres deuses, senón un único Deus.
Pero
hai aínda algo máis. Como o Espírito Santo non se marcha xa máis de onda nós, e
alí onde está o Espírito Santo están tamén o Pai e o Fillo, resulta que estamos
así, pola presenza en nós do Espírito Santo, unidos todos á Trindade divina.
A
Trindade de Deus segue a traballar arreo no medio de nós para facernos como
ela, uns e diferentes, variados e unidos, autónomos e amorosos, libres e
amantes. É dicir, trinos e un. O fin do mundo e da humanidade, ou sexa, o
proxecto grandioso de Deus é o de chegarmos todos a participar desa Trindade
divina, que, ó tempo, é unidade.
Un
meritorio político, empresario e escritor pontevedrés chamado Valentín Paz
Andrade, que viviu durante bastante tempo aquí en Vigo e ó que se lle dedicou hai
só tres anos o día das Letras Galegas, escribiu un libro titulado “Galiza como
tarefa”. Pois ben, se nós como galegos deberiamos traballar a prol desta nosa
Galiza, en canto bos cristiáns deberiamos ter tamén como consigna algo así como
“A Trindade como tarefa”. É dicir, traballar a prol dun mundo onde exista
liberdade e amor, diferenza e unidade, individualidade e comuñón, á semellanza
desta Trindade divina que hoxe estamos a celebrar.
Os
grandes santos e teólogos dicían e din que sobre Deus, e de maneira especial
sobre o misterio da Santísima Trindade, non podemos senón tatexar. Todos somos
nisto tartamudos ou tatexos, porque o modo de ser de Deus nos supera
totalmente. Pero a verdade é que tamén as cousas máis fondas e naturais do
mundo e da nosa vida nos son misteriosas: a nosa vida, a nosa morte, o amor, a
liberdade e tantas outras cousas. Por que? Porque, á fin e ó cabo, todo e todos
estamos mergullados no misterio de Deus, do Deus misterioso un e trino que o fixo
todo e que está en todo. Dese Deus que se reflicte tamén moi misteriosamente na
mesma vida familiar, que é sempre, en maior ou menor medida, trina e unha. Pois
nela hai tamén pai e esposo, nai e esposa e fillos e irmáns. Unidade e
diferenza, trindade e unidade.
Deámoslle
grazas a Deus porque nos quixo facer partícipes deste mar infindo da súa
divindade unha e trina.
CREDO
PRECES
Pidámoslle a Deus Pai, por medio do seu Fillo Xesús e coa
axuda do Espírito Santo, que escoite as nosas oracións dicindo: ESCÓITANOS,
PAI.
Todos: ESCÓITANOS, PAI.
-Pola
Igrexa, para que saiba presentar e ofrecer ó mundo a imaxe dun Deus que é
comuñón de amor e de entrega.
Todos: ESCÓITANOS, PAI.
-Para que,
á imaxe de Deus, as persoas medremos nun ambiente relacional e comunitario, de
diálogo, respecto e entrega.
Todos: ESCÓITANOS, PAI.
-Para que
saibamos descubrir a presenza do Pai, do Fillo e do Espírito Santo na
comunidade, evitando os egoísmos que impiden a unidade.
Todos: ESCÓITANOS, PAI.
-Para que a
nosa comunidade se deixe renovar e impulsar polo Espírito do Pai e do Fillo na
tarefa da evanxelización.
Todos: ESCÓITANOS, PAI.
Atende, Pai, a nosa
oración e fai realidade o que a través das nosas oracións che pedimos. Por
Xesús Cristo Noso Señor. AMÉN.
Manuel
Cabada Castro
Comentarios
Publicar un comentario