Ficha e Lectio - Domingo 28 Ord. A





LECTIO:

INVITACIÓN

Xesús coñecía moi ben como gozaban os campesiños de Galilea nas vodas que se celebraban nas aldeas. Sen dúbida, el mesmo tomou parte en máis dunha. Que experiencia podía haber máis gozosa para aquelas xentes que seren convidados unha voda e poderen sentar cos veciños a compartir xuntos un banquete de vodas?

Este recordo vivido desde neno axudoulle nalgún momento a comunicar a súa experiencia de Deus dun xeito novo e sorprendente. Segundo Xesús, Deus está preparando un banquete final para todos os seus fillos pois quere velos a todos sentados, cabo del, gozando para sempre dunha vida plenamente ditosa.

Podemos dicir que Xesús entendeu a súa vida enteira coma unha grande invitación a unha festa final no nome de Deus. Por iso, Xesús non impón nada á forza, non preme a ninguén. Anuncia a Boa Noticia de Deus, esperta a confianza no Pai, acende nos corazóns a esperanza. A todos lles  ha chegar a súa invitación.

Que foi desta invitación de Deus? Quen a anuncia? Quen a escoita? Onde se fala na Igrexa desta festa final? Satisfeitos co noso benestar, xordos ao que non sexan os nosos intereses inmediatos, parécenos que xa non necesitamos de Deus. Afarémonos aos poucos a vivirmos sen necesidade de alimentarmos unha esperanza última?

Xesús era realista. Sabía que a invitación de Deus pode ser rexeitada. Na parábola “dos convidados á voda” fálase de diversas reaccións dos invitados. Uns rexeitan a invitación de xeito consciente e rotunda: “non quixeron ir”. Outros responden con absoluta indiferenza: “non fixeron caso”. Impórtanlles máis as súas terras e negocios.

Pero, segundo a parábola, Deus non desalenta. Por encima de todo, haberá unha festa final. O desexo de Deus é que a sala do banquete se encha de convidados. Por iso, hai que ir a “ás encruceladas dos camiños”, por onde camiñan tantas xentes errantes, que viven sen esperanza e sen futuro. A Igrexa ten de seguir anunciando con fe e alegría a invitación de Deus proclamada no Evanxeo de Xesús. 

O papa Francisco está preocupado por unha predicación que se obsesiona “pola transmisión desarticulada dunha multitude de doutrinas que se intenta impoñer á forza de insistencia”. O maior perigo está segundo el en que xa “non será propiamente o Evanxeo o que se anuncie, senón algúns acentos doutrinais ou morais que proceden de determinadas opcións ideolóxicas. A mensaxe correrá o risco de perder o seu frescor e deixará de ter cheiro a Evanxeo”.



José Antonio Pagola
Traduciu: Xaquín Campo Freire

Comentarios

Publicacións populares