Domingo 31 de Ordinario - ciclo A
DOMINGO XXXI ORDINARIO
- CICLO A
Primeira Lectura Mal 1, 14b
-- 2, 2b. 8-10
LECTURA DO LIBRO DE MALAQUÍAS
Apartastes a moitos do vieiro, desviástelos do cumprimento da lei
Eu son o gran Rei ‑fala
o Señor dos Exércitos ‑,
e o meu Nome é temible entre os pobos.
Agora esta orde vai
para vós, sacerdotes:
Se non facedes caso e
se non colledes a peito darlle gloria
ó meu Nome ‑fala o Señor dos Exércitos ‑,
botarei contra vós a maldición.
Vós apartastes a
moitos do vieiro,
desviástelos do cumprimento da lei,
violastes a alianza con Leví ‑ fala o Señor dos Exércitos ‑.
Tamén eu vos volverei
desprezables e viles para todos os pobos, na medida en que vós non gardastes os
meus vieiros,
e na medida en que non considerastes estimable a lei.
Non temos todos nós un
único Rei?
Non vos criou a todos o único Deus?
Por que traizoamos
cada un o seu irmán,
violando a alianza de nosos pais?
Palabra
do Señor R/.
Grazas a Deus
SALMO RESPONSORIAL Sal 130, 1.
2. 3
R/. Garda, Señor, a miña alma
en paz diante de ti.
Señor, o meu corazón non é soberbio
nin os meus ollos altivos.
Non persigo grandeza
nin marabillas que me exceden.
Eu acalmo e acalo a miña ansia,
coma un meniño no colo da súa nai;
coma nun meniño está en min a miña ansia.
Agarde Israel o Señor,
desde agora e para sempre.
Segunda Lectura 1 Tes 2,
7b-9. 13
LECTURA DA PRIMEIRA CARTA DE SAN PAULO AOS TESALONICENSES
Queriamos entregarvos non só o Evanxeo de Deus, senón tamén a nosa vida
Irmáns:
Fixémonos tenros no
medio de vós, coma unha nai que agarima os seus fillos. Polo cariño que vos
tiñamos estabamos dispostos a entregarvos non só o Evanxeo de Deus, senón a
nosa propia vida: tanto vos fixestes querer.
Acordaravos, irmáns, o
noso esforzo e fatiga: traballando noite e día, por non sermos unha carga para
ningún de vós. Así foi como vos predicamos o Evanxeo de Deus.
É tamén por isto polo
que lle damos decote grazas a Deus: porque, ao recibirdes de nós a palabra de
Deus, acolléstela non coma palabra de homes, senón coma o que verdadeiramente
é: coma palabra de Deus, que actúa en vós, os crentes.
Palabra
do Señor R/.
Grazas a Deus
ALELUIA Mt 23, 9b. 10b
Se non se canta, pódese omitir
Aleluia, aleluia.
Un é o voso Pai, o celestial;
e un é o voso mestre, Cristo.
Aleluia.
Evanxeo Mt 23, 1-12
LECTURA DO SANTO EVANXEO SEGUNDO MATEO
Din, pero non fan
Naquel tempo, díxolles
Xesús aos discípulos e mais á xente:
‑ Na cátedra de Moisés
sentaron os letrados e mais os fariseos. Facede, logo, e cumpride canto vos
digan, pero non imitedes a súa conduta porque falan pero non cumpren. Atan
fardos pesados e cánganos no lombo dos outros, pero eles nin un dedo poñen para
os mover.
Todo o que fan é para
que os vexan: visten aparatosamente, ancheando os filacterios e as franxas dos seus
mantos; buscan os primeiros postos nos banquetes e os primeiros asentos nas
sinagogas; que lles fagan reverencias nas rúas e que lles chamen
"mestre".
‑ Vós non vos fagades
chamar "mestre", pois un só é o voso Mestre, e todos vós sodes
irmáns. E a ninguén na terra chamedes "pai", porque un só é o voso
Pai, o celestial. Nin tampouco vos fagades chamar "guieiro", porque
un só é o voso Guieiro, Cristo.
O máis importante
entre vós ha de ser servidor voso. Porque quen se enaltece, será humillado, e
quen se humilla, será enaltecido.
Palabra
do Señor R/.
Loámoste, Cristo
COIDADO COS PEDESTAIS!... SE CAES,
DOE!
Domingo
31 TOA 2014
TOMADO DE: http://remoldapalabra.blogspot.com.es/
PÓRTICO
Acostumados a ver xente que é capaz de deixar atrás privacidade,
dignidade ou respecto por un minuto de gloria no alto do pedestal, resulta polo
menos curioso, escoitar o que nos di Malaquías na primeira lectura sobre o fráxil e perigoso que é estar subido nun pedestal. Si, porque as alturas, en ningún campo da vida, tampouco no eclesial, son boas, e deixan pegada, triste
pegada. Son tantas as veces nas que ao querer estar nas alturas esquecemos que ninguén é máis ea ninguén, que acabamos traizoando ao irmán que confía e necesita de nós.
Que non nos deixemos levar dos cantos
de serea, e poñamos todo o noso interese en ser sinxelos e achegados, sen buscar nin poder nin aplauso, senón coherencia e
fidelidade a aqueles valores que queremos sexan eixo da nosa vida.
PERDÓN
• Porque moitas veces somos
orgullosos e non renunciamos a estar nos pedestais da soberbia e a
superioridade,
SEÑOR, DANOS UN CORAZÓN SINXELO.
SEÑOR, DANOS UN CORAZÓN SINXELO.
• Porque en demasiadas
ocasións deixámonos levar de actitudes de poder e dominio, esquecendo
que Xesús nos invita a ser servidores,
CRISTO, DANOS UN CORAZÓN SINXELO.
CRISTO, DANOS UN CORAZÓN SINXELO.
• Porque nos falta fondura
humana e nos sobra superficialidade,
SEÑOR, DANOS UN CORAZÓN SINXELO.
SEÑOR, DANOS UN CORAZÓN SINXELO.
REMUÍÑO
Como nos custa que as palabras, que tan facilmente saen das nosas bocas, se
convertan en vida. Que difícil nos resulta que compartir, dar, axudar... se fagan realidade e deixen
de ser simplemente palabras. E así nos loce o pelo .... Porque o fariseísmo que Xesús denuncia e
que por desgraza se está a converter nunha actitude permanente na nosa Igrexa é un aviso para que coidemos de caer nesta deformación relixiosa. Lembremos que non foi a xente considerada pecadora e
proscrita a que se opuxo a Xesús, senón precisamente os máis piadosos e relixiosos do pobo. É este
un fenómeno frecuente cando a fe se transforma en fanatismo cego ao servizo da lei, do
culto, do dogma ou da institución, traizoando o espírito relixioso. Colocamos entón ideas e
estruturas por riba do amor, chegando ao desprezo do máis sagrado e importante: as persoas. Sóanos o conto?
Nun tempo no que a mediocridade parece que é un valor á alza, tamén
dentro da igrexa, cómpre que tomemos nota do recadiño que hoxe nos manda o Mestre. Tres son as acusacións
que Xesús lles fai aos escribas e aos fariseos de onte e de hoxe:
VANIDADE: Pasean pomposamente
enfundados nas súas roupaxes, comprácense nas reverencias e nos saúdos por parte da xente, no acaparamento dos postos de
honra nos banquetes e nas asembleas, no saíren nos papeis, en que falen deles ... A relixión é só hábito vistoso que cobre intereses
persoais máis ben baixos, mera aparencia... A práctica relixiosa úsase con fins
egoístas.
Instrumentalízase a Deus co fin de construírse o propio monumento. Todo é finximento, puro exhibicionismo, para que as persoas recoñezan a súa autoridade e o seu prestixio. Buscan chamar a atención do pobo, sempre crédulo diante das aparencias. Cómpre, pois, modestia e discreción. Converterse de que o hábito non chega para cubrir o baleiro, que debemos ser recoñecidos polos valores que levamos dentro e non polos que nos "botamos" enriba. Que un "portador de hábito" non é necesariamente un "portador de Deus" .
Instrumentalízase a Deus co fin de construírse o propio monumento. Todo é finximento, puro exhibicionismo, para que as persoas recoñezan a súa autoridade e o seu prestixio. Buscan chamar a atención do pobo, sempre crédulo diante das aparencias. Cómpre, pois, modestia e discreción. Converterse de que o hábito non chega para cubrir o baleiro, que debemos ser recoñecidos polos valores que levamos dentro e non polos que nos "botamos" enriba. Que un "portador de hábito" non é necesariamente un "portador de Deus" .
HIPOCRISÍA E INCOHERENCIA: Devoción ostentosa, baseada na cantidade e na
duración das oracións, feitas como espectáculo para lograr a estima e a admiración do
pobo sinxelo ... pero non fan o que din. O que din non é falso
... pero as súas obras desmenten as súas palabras, e ao fin e ao cabo ... a árbore coñécese polos seus froitos.
DOBRE RASEIRO: Legalismo opresor para os demais e indulxencia e escapatoria
para si mesmos. Autocomplácense na súa propia moral externa e baleira, mentres
agonían e culpan á xente co peso da
lei. En vez de axudar aos pobres, pequenos e indefensos non dubidan en
explotalos dun xeito descarado, aproveitándose deles e da súa boa fe. Mentres
para nós e para os nosos o xustificamos todo, o entendemos todo, o desculpamos
todo ... para os demais, aqueles que non son da nosa corda, non ternos escrúpulos en poñer
sobre os seus ombreiros pesadas cangas. Atopamos
así unha relixiosidade baleira, arrogante, formalista, caracterizada
pola exterioridade e o legalismo cruel (que é o coñecemento de todas as leis
agás a do amor) dominada por persoas ávidas de poder, honores e triunfos ... Unha relixión na que as teimas
persoais acaban por volverse obsesións que non serven para nada máis que para perder tempo e enerxías, deixando un pouso
de tristura e desalento. Dá a impresión de que nos sobra tempo e corno non ternos en que
investilo, dedicámonos a perdelo en cuestións superficiais... corno se a vida non tivese moito no que poder traballar e comprometerse para buscar a felicidade... pero, claro, iso supón sacrificio,
esforzo, renuncia .... Porque non nos enganemos: para ocupar cargos e honras
nunca faltarán candidatos; o difícil é achar persoas dispostas a gastar e desgastar a súa vida a prol dos demais, sen máis
pretensións que seguir o camiño de Xesús.
Esta é a verdadeira grandeza, posto
que estas son as persoas verdadeiramente necesarias. Fronte desta esquizofrenia, Xesús volve facer a súa
proposta dunha Igrexa: unha comunidade na que non hai inchados posuidores da verdade, senón humildes e apaixonados
buscadores; na que hai abundancia de "ministros da paciencia de Cristo", na que os
responsables reivindican o privilexio de servir; na que a grandeza está medida pola pequenez; na que a carreira está
determinada pola caridade; na que quen exerce a autoridade non escurece e non ten pretensión de substituír
ao único Mestre, senón que o fai visible, case sensible, coa súa transparencia
e a súa capacidade de discreción; unha comunidade na que ninguén pretende controlar e manipular e na que os únicos
títulos válidos son "aprendices" na fe, no servizo e no amor. E nós, onde nos situamos?
ORACIÓN
DA COMUNIDADE
Porque non queremos estar en ningún
pedestal, senón servir acompañando desde a igualdade, presentamos agora a nosa
oración e dicimos xuntos:
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS
PESADAS AOS IRMÁNS
Para que sempre teñamos presente que
a ledicia do servizo, e nunca do aproveitamento dos demais, é a que nos fai
seguidores de Xesús, Oremos.
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS PESADAS AOS IRMÁNS
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS PESADAS AOS IRMÁNS
Para que nas nosas comunidades non
nos sintamos nunca nin superiores nin mellores ea os demais, senón servidores
de quen nos necesite, Oremos.
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS PESADAS AOS IRMÁNS
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS PESADAS AOS IRMÁNS
Para que cada un e cada unha de nós
non esquezamos nunca que a soberbia, o orgullo e a superioridade non son
valores, senón contravalores moi afastados do evanxeo, Oremos.
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS PESADAS AOS IRMÁNS
SEÑOR, QUE NON LLE POÑAMOS CANGAS PESADAS AOS IRMÁNS
Que esta oración compartida nos abra
os ollos e nos dispoña a participar na vida da comunidade, rexeitando a
tentación de quedar á marxe. P.X.N.S. Amén.
REFLEXIÓN
Cristo, para
poder servirte mellor, dáme un corazón nobre,.
Un corazón
forte
para tender a
ideais altos
e non a
opcións mediocres.
Un corazón
xeneroso no traballo, vendo nel non unha imposición senón unha misión que me
confías.
Un corazón grande para o sufrimento,
sendo valente
soldado
diante da
miña propia cruz
e sensible
cireneo para a cruz dos demais.
Un corazón
grande para co mundo,
sendo
comprensivo coas súas fraxilidades
pero inmune ás súas seducións.
pero inmune ás súas seducións.
Un corazón grande para as persoas,
leal e atento
para con todos
pero
especialmente servizal e delicado
cos pequenos e humildes.
cos pequenos e humildes.
Un corazón
nunca centrado sobre min, sempre apoiado en ti,
feliz de
servirte e servir aos meus irmáns, meu Señor,
todos os días da miña vida. Amén.
(Ignacio Larrañaga)
todos os días da miña vida. Amén.
(Ignacio Larrañaga)
CANTOS
ENTRADA: Andarei
LECTURAS:
OFERTORIO:
COMUÑÓN:
POWER POINTS
Comentarios
Publicar un comentario