Domingo 22 de Ordinario C
22º DOMINGO DO
TEMPO ORDINARIO - CICLO C
Primeira Lectura Eclo 3, 19-21. 30-31 (gr 17-18. 20. 28-29)
LECTURA DO LIBRO DO ECLESIÁSTICO
Faite humilde; encontrarás graza
diante de Deus
Meu
fillo, cando sexas rico procede modestamente
e virás a ser máis amado có que
fai moitos agasallos;
faite pequeno diante das
grandezas do mundo
e encontrarás favor onda Deus.
Non
vaias á procura do difícil de máis para ti
nin pescudes o que te supera;
Non
corras a sandar a ferida do burlón;
non ten cura pois é grelo de
planta cativa.
A
mente sabia comprende os ditos dos Sabios,
o oído atento á Sabedoría
aledarase.
Palabra do Señor R/.
Grazas a Deus
SALMO
RESPONSORIAL Sal 67, 4-5ac. 6-7ab. 10-11
R/. (cf. 11b): Na túa bondade,
Deus, dispuxeches unha casa para o pobre.
Os xustos alégranse, exultan na
súa presenza,
reloucan de contento.
Loade o Señor, cantade o seu
nome.
Chámase Señor: exultade diante
del.
Os orfos teñen un pai, as viúvas
un vingador:
Deus na súa morada santa.
Deus dálles fogar aos solitarios,
libra os presos e enriquéceos,
Vertiches, Deus, chuvia xenerosa,
Fortaleciches a herdade
extenuada.
O teu rabaño apousentou no lugar
que ti, Deus, dispuxeras na túa
bondade para os pobres.
Segunda Lectura Heb 12, 18-19. 22-24a
LECTURA DA CARTA AOS HEBREOS
Estades diante do monte Sión, da
cidade do Deus vivo
Irmáns:
Non
estades diante de algo que se poida apalpar nin dun lume ardente nin dunha nube
negra e borrascosa nin dunha tormenta, nin diante do bucinazo dunha trompeta
nin do boureo dunhas palabras coma as que escoitaron aqueles que, ao sentilas,
pediron que non se pronunciase ningunha máis.
Vós,
en cambio, estades diante do monte Sión, da cidade do Deus vivo, da Xerusalén
celeste; diante de milleiros de anxos, da Igrexa dos primoxénitos censados no
ceo, e diante de Deus, xuíz de todos, e das ánimas dos xustos que xa chegaron á
súa perfección, e diante de Xesús, mediador da Nova Alianza.
Palabra do Señor R/.
Grazas a Deus
ALELUIA Mt 11, 29ab
Se non se canta, pódese omitir.
Aleluia, aleluia.
Cargade co meu xugo, di o Señor,
e aprendede de min, que son bo e
humilde de corazón.
Aleluia.
Evanxeo Lc 14, 1. 7-14
LECTURA DO SANTO EVANXEO SEGUNDO LUCAS
Quen se exalta será humillado e
quen se humilla será exaltado
Un
sábado ía Xesús comer á casa dun xefe dos fariseos; e eles vixiábano.
Decatándose de que os convidados
buscaban os primeiros postos, contoulles unha parábola:
‑
Cando alguén te convide a unha voda, non te poñas no primeiro posto. Pode
suceder que un máis distinguido ca ti tamén estea convidado e que veña o que
vos convidou e che diga: "Déixalle o sitio a este", e cheo de
vergonza teñas que ir para o derradeiro lugar.
O
revés, ti, cando te conviden, ponte de último, para que cando chegue o que te
convidou che poida dicir: "Amigo, sube máis arriba". E quedarás moi
ben diante de todos os convidados. Porque a quen se ten por moito, hano
rebaixar e a quen se rebaixe hano enaltecer.
E díxolle tamén ao que o
convidara:
‑
E ti, cando deas un xantar ou unha cea, non chames os teus amigos, irmáns,
parentes ou veciños ricos; non sexa que eles te recompensen convidándote tamén
a ti.
Cando
deas un banquete, convida os pobres, eivados, coxos e cegos; e serás ditoso,
porque non te poden recompensar; pero xa se che recompensará na resurrección
dos xustos.
Palabra do Señor R/.
Loámoste, Cristo
SE TOMAMOS EN SERIO A
SINXELEZA E A BONDADE DO ACTUAR DE XESÚS, FAREMOS DO ENCONTRO COMUNITARIO
GOZOSA EXPERIENCIA DE AMOR E SERVIZO
TOMADO DE : http://remoldapalabra.blogspot.com.es/
PÓRTICO
A experiencia comunitaria da que constantemente nos fala
Xesús remítenos a que teñamos sempre unha actitude activa, comprometida e
solidaria á hora de estar no mundo e de relacionarnos uns cos outros. Desde as
súas orixes, a dimensión social da fe é unha esixencia fundamental do ser
cristián...inda que durante moito tempo, por interese da institución eclesial
que non da mensaxe evanxélica, fomos fomentando a submisión, o sometemento, o
autoritarismo e a falta de criterio nos membros das comunidades cristiás. Para
os que mandaban e tiñan o poder, eclesial e social, non interesaba ter
cristiáns adultos, maduros, con criterio e autonomía para tomar decisións sen
ter que recorrer ao parecer da “autoridade”. O Concilio Vaticano II, hai xa
cincuenta anos, cambiou esta xeira, urxíndonos a formarnos e a romper coa
dinámica de reducir o ser cristián a unhas celebracións mortas, aburridas e
afastadas da vida, que convertían ao cristián nun consumidor de rezos mal
aprendidos –non esquezamos que a liturxia era en latín- e totalmente
desconectado do resto da súa vida e mais do que pasaba ao seu redor. A ruptura
deste xeito de ser e vivir a fe tróuxonos a liberdade de volver ás
fontes e alimentarnos da forza que nos ofrece o Evanxeo, e o aire renovador
que nos chama a optar, en liberdade, por canto nos fai adultos e nos achega a
traballar na pluralidade de opcións e formas de participación na sociedade... e
todo isto, como resposta ao evanxeo, e non como un aparte do que rezamos e
celebramos.
O PERDÓN
ö Da tentación da soberbia, AFÁSTANOS, SEÑOR
ö Da tentación da preguiza, AFÁSTANOS, CRISTO
ö Da tentación da intolerancia, AFÁSTANOS, SEÑOR
REMUÍÑO
ü Constantemente os textos da biblia atribúenlle a Deus
características humanas, pero presentadas de maneira sublime e plena. A analoxía,
así se chama este xeito de referirse a Deus, serve para ir vendo cal é o camiño
que nós necesitamos realizar para chegar a esa plenitude e a esa esixencia que
xa se dá en Deus. Un exemplo claro disto atopámolo hoxe no texto da primeira
lectura, cando se afirma que Deus actúa con humildade, o que lle serve ao autor
para poñelo en relación co que debe ser o actuar do ser humano se quere seguir
o vieiro que leva a gozar de Deus en plenitude. Actuar con humildade supón
revisar as actitudes coas e desde as que abordamos as respostas que imos dando
nas relacións cos demais e no ir construíndo a nosa persoal escala de valores
que nos supón crecer e ir acadando a madureza como persoas. A humildade, na que
nós temos que ir crecendo, ábrenos á tarefa de esforzarnos por afastar a
tentación de pensarnos os mellores, de crer que xa o sabemos todo e que os
demais o que teñen que facer é escoitarnos; namentres nós non facemos outra
cousas que escoitarnos só a nós mesmos. Isto orixina que nos afastemos da
realidade –comezamos a vivir nunha percepción irreal do mundo-, impedíndonos
facer autocrítica e contrastar o noso comportamento e o noso xeito de ver as
cousas cos outros. Se non somos capaces de poñer distancia para prezar a
diferenza, acabamos vivindo nunha burbulla imaxinaria que nos deshumaniza
converténdonos, ben en intolerantes e incapacitados para entender e atoparnos
cos demais –lonxe do que hoxe chamamos intelixencia emocional–, ben en
afastados sociais, incapaces de sentir e percibir aos outros como iguais e
enriquecedores da nosa propia existencia. Neste mesmo senso incide o salmo
responsorial ao presentar a Deus actuando coa bondade que posibilita o encontro
e a disposición para acoller e tratar desde a igualdade aos demais, único
camiño no que ir construíndo a ética da fraternidade.
ü Todo isto que vimos de dicir, non pode facerse máis que
convertendo o día a día de cada un de nós nun esforzo permanente por ser
sinxelos -que non simples-, á hora de facer as cousas, pondo sempre por diante
non o “eu” da egolatría, senón o “nós” da comuñón e da vivencia
comunitaria. Só quen ten descuberto isto, será capaz de entender o porqué da
historia de amor entre Deus e nós. Un amor concretado e vivido na encarnación
de Xesús quen, asumindo a nosa mesma condición, mostrounos que si é posible,
por riba de culturas e tempos, converter a súa mensaxe en motor que dá sentido
a moitos homes e mulleres, os cales rompendo co pensamento líquido e débil, se
esforzan por non caer na mediocridade do que está de moda nin no mimetismo do
que fan todos. É deste xeito como temos que entender as palabras de Xesús en
relación á exaltación e á humillación. Non é necesario nin sacar peito para
mostrar que estamos aquí mandando, impoñendo e obrigando aos demais; nin
tampouco apoucarse e someterse aos ditados dos que escravizan marcando e
impoñendo modas que non nos diferencian e nos fan perder e esquecer o “propium”
de cada un e de cada pobo.
ü A humillación da que nos fala Xesús non consiste en
volvernos amocados, infantís e sometidos aos máis fortes, senón que é toda unha
invitación a non deixarnos reducir á nada, a romper cadeas que escravizan e
converten ás persoas en números e estatísticas sen nome, como se detrás delas
nun houbera seres humanos coas súas propias traxedias e tamén coas súas
ilusións. A humillación á que nos invita Xesús supón e esíxenos ter criterio,
non deixarnos asoballar, nin tampouco caer na tentación de asoballar aos demais
e impoñer o noso criterio. Humildade na liberdade e respecto na diferenza
-mesmo na discrepancia-, como camiño no que ir recoñecendo a presenza de Deus
en cada unha das persoas coas que imos topando e tratando cada día.
ORACIÓN DA
COMUNIDADE
Chamados a ser sinxelos, na
sinxeleza que non deixa que outros nos asoballen, dicimos:
QUE A HUMILDADE NON NOS FAGA ESCRAVOS DE NINGUÉN
*
Para que sexamos unha Igrexa
incluínte que sabe escoitar, respectar e valorar outros criterios e outras
opinións, sen impoñer nunca a propia, OREMOS.
QUE A HUMILDADE NON NOS FAGA ESCRAVOS DE NINGUÉN
*
Para que construamos comunidades
cristiás humildes e sinxelas, pero sen deixarnos someter por grupos de presión
ou de influenza, que mandan e gobernan para si, esquecendo a opinión dos
demais, OREMOS.
QUE A HUMILDADE NON NOS FAGA ESCRAVOS DE NINGUÉN
*
Para que nós, na nosa vida
persoal, saibamos, ao encontrarnos cos demais, ser sinxelos, humildes e
servidores naquelas tarefas nas que puideran necesitarnos, OREMOS.
QUE A HUMILDADE NON NOS FAGA ESCRAVOS DE NINGUÉN
Grazas, Señor, por axudarnos a entender que a sinxeleza e
a humildade non son o mesmo que o sometemento e o dominio dos demais para o
noso propio interese. P.X.N.S. Amén.
PARA A
REFLEXIÓN
Xesús,
manso e humilde de corazón:
Escóitame e afástame:
- Do desexo de ser estimado,
- Do desexo de ser loado,
- Do desexo de ser honrado,
- Do desexo de ser aplaudido,
- Do desexo de ser preferido a outros,
- Do desexo de ser consultado,
- Do desexo de ser aceptado,
- Do temor de ser humillado,
- Do temor de ser desprezado,
- Do temor de ser corrixido,
- Do temor de ser calumniado,
- Do temor de ser esquecido,
- Do temor de ser posto en ridículo,
- Do temor de ser inxuriado,
- Do temor de ser xulgado con malicia.
Que sempre desexe:
-Que outros sexan máis estimados ca min.
-Que outros crezan e se valoren as súas opinións e achegas, sen que eu sexa sempre o centro.
-Que outros sexan loados e de min non fagan caso,
-Que outros sexan empregados en cargos e a min se me xulgue inútil,
-Que outros sexan preferidos a min en todo,
-Que os demais sexan máis santos ca min con tal que eu sexa todo o santo que
poida.
(Sobre unha idea do Cardenal
Merry del Val)
CANTOS
ENTRADA:
Temos unha festa
LECTURAS:
Señor, Xesús, bendito
sexas
OFERTORIO:
Grazas, Señor na mañá
COMUÑÓN:
Acharte presente na vida
POWER POINTS
Comentarios
Publicar un comentario