DOMUND 2015: 18 DE OUTUBRO "MISIONEIROS DA MISERICORDIA'
MENSAXE DO PAPA FRANCISCO
PARA A XORNADA MUNDIAL DAS MISIÓNS (DOMUND)
Queridos irmáns e irmás:
A Xornada Mundial das Misións 2015 ten lugar no contexto do
Ano da Vida Consagrada, e recibe diso un estímulo para a oración e a reflexión.
De feito, se todo bautizado está chamado a dar testemuño do Señor Xesús
proclamando a fe que recibiu como un don, isto é particularmente válido para a
persoa consagrada, porque entre a vida consagrada e a misión subsiste un forte
vínculo. O seguimento de Xesús, que deu lugar á aparición da vida consagrada na
Igrexa, responde á chamada a tomar a cruz e ir tras El, a imitar a súa
dedicación ao Pai e os seus xestos de servizo e de amor, a perder a vida para
atopala. E dado que toda a existencia de Cristo ten un carácter misioneiro, os
homes e as mulleres que lle seguen máis de preto asumen plenamente leste mesmo
carácter.
1. A dimensión misioneira, ao pertencer á natureza mesma da
Igrexa, é tamén intrínseca a toda forma de vida consagrada, e non pode ser
descoidada sen que deixe un baleiro que desfigure o carisma. A misión non é
proselitismo ou mera estratexia; a misión é parte da "gramática" da
fe, é algo imprescindible para aqueles que escoitan a voz do Espírito que
rumorea "Ven" e "Vai". Quen segue a Cristo
convértese necesariamente en misioneiro, e sabe que Xesús "camiña con el,
fala con el, respira con el. Percibe a Xesús vivo con el no medio da tarefa
misioneira" (Exhort. ap. Evangelii gaudium, 266).
A misión é unha paixón por Xesús, pero, ao mesmo tempo, é
unha paixón polo seu pobo. Cando nos detemos ante Xesús crucificado,
recoñecemos todo o seu amor que nos dignifica e nos sostén; e nese mesmo
momento percibimos que ese amor, que nace do seu corazón traspasado, esténdese
a todo o pobo de Deus e á humanidade enteira. Así redescubrimos que El nos
quere tomar como instrumentos para chegar cada vez máis preto do seu pobo amado
(cf. ibíd., 268) e de todos aqueles que o buscan con corazón sincero. No
mandato de Xesús "Ide"
están presentes os escenarios e os desafíos sempre novos da misión
evanxelizadora da Igrexa. Nela todos están chamados a anunciar o Evanxeo a
través do testemuño da vida; e de forma especial pídese aos consagrados que
escoiten a voz do Espírito, que os chama a ir ás grandes periferias da misión,
entre as persoas ás que aínda non chegou aínda o Evanxeo.
2. O quincuaxésimo aniversario do decreto conciliar Ad xentes convídanos a reler e meditar
este documento que suscitou un forte impulso misioneiro nos Institutos de Vida
Consagrada. Nas comunidades contemplativas retomou luz e elocuencia a figura de
santa Tareixa do Neno Xesús, patroa das misións, como inspiradora do vínculo
íntimo da vida contemplativa coa misión. Para moitas congregaciones relixiosas
de vida activa o anhelo misioneiro que xurdiu do Concilio Vaticano II púxose en
marcha cunha apertura extraordinaria á misión ad xentes, a miúdo acompañada pola acollida de irmáns e irmás
provenientes de terras e culturas atopadas durante a evanxelización, polo que
hoxe en día se pode falar dunha interculturalidade xeneralizada na vida
consagrada. Precisamente por esta razón, é urxente volver propor o ideal da
misión no seu centro: Xesucristo, e na súa esixencia: a doazón total de si
mesmo á proclamación do Evanxeo. Non pode haber ningunha concesión sobre isto:
quen, pola graza de Deus, recibe a misión, está chamado a vivir a misión. Para
estas persoas, o anuncio de Cristo, nas diversas periferias do mundo,
convértese na maneira de vivir o seguimento del e recompensa os moitos esforzos
e privacións. Calquera tendencia a desviarse desta vocación, aínda que sexa
acompañada por nobres motivos relacionados coas moitas necesidades pastorais,
eclesiais ou humanitarias, non está en consonancia co chamamento persoal do
Señor ao servizo do Evanxeo. Nos Institutos misioneiros os formadores están
chamados tanto a indicar clara e honestamente esta perspectiva de vida e de
acción, como a actuar con autoridade no discernimiento das vocacións
misioneiras auténticas. Diríxome especialmente aos mozos, que seguen sendo
capaces de dar testemuños valentes e de realizar fazañas xenerosas ás veces
contra corrente: non deixedes que vos rouben o soño dunha misión auténtica, dun
seguimento de Xesús que implique a doazón total de si mesmo. No segredo da vosa
conciencia, preguntádevos cal é a razón pola que elixistes a vida relixiosa
misioneira e medide a disposición a aceptala polo que é: un don de amor ao
servizo do anuncio do Evanxeo, lembrando que, antes de ser unha necesidade para
aqueles que non o coñecen, o anuncio do Evanxeo é unha necesidade para os que
aman ao Mestre.
3. Hoxe, a misión enfróntase ao reto de respectar a
necesidade de todos os pobos de partir das súas propias raíces e de salvagardar
os valores das respectivas culturas. Trátase de coñecer e respectar outras
tradicións e sistemas filosóficos, e recoñecer a cada pobo e cultura o dereito
de facerse axudar pola súa propia tradición na intelixencia do misterio de Deus
e na acollida do Evanxeo de Xesús, que é luz para as culturas e forza
transformadora das mesmas. Dentro desta complexa dinámica, preguntámonos: Quen
son os destinatarios privilexiados do anuncio evanxélico?. A resposta é
clara e atopámola no mesmo Evanxeo: os pobres, os pequenos, os enfermos,
aqueles que a miúdo son desprezados e esquecidos, aqueles que non teñen como pagarche
(cf. Lc 14,13-14). A evanxelización, dirixida preferentemente a eles, é signo
do Reino que Xesús veu a traer: "Existe
un vínculo inseparable entre a nosa fe e os pobres. Nunca os deixemos sós"
(Exhort. ap. Evangelii gaudium, 48). Isto debe estar claro especialmente para
as persoas que abrazan a vida consagrada misioneira: co voto de pobreza
escóllese seguir a Cristo nesta preferencia súa, non ideológicamente, senón
como el, identificándose cos pobres, vivindo como eles na precariedade da vida
cotiá e na renuncia de todo poder, para converterse en irmáns e irmás dos
últimos, levándolles o testemuño da alegría do Evanxeo e a expresión da
caridade de Deus.
4. Para vivir o testemuño cristián e os signos do amor do
Pai entre os pequenos e os pobres, as persoas consagradas están chamadas a
promover, no servizo da misión, a presenza dos fieis laicos. Xa o Concilio
Ecuménico Vaticano II afirmaba: "Os
laicos cooperan á obra de evanxelización da Igrexa e participan da súa misión
salvífica á vez como testemuñas e como instrumentos vivos" (Ad xentes,
41). É necesario que os misioneiros consagrados se abran cada vez con maior
valentía a aqueles que están dispostos a colaborar con eles, aínda que sexa por
un tempo limitado, para unha experiencia sobre o terreo. Son irmáns e irmás que
queren compartir a vocación misioneira inherente ao Bautismo. As casas e as
estruturas das misións son lugares naturais para a súa acollida e o seu apoio
humano, espiritual e apostólico.
Xornada Mundial das Misións - Domund 2015
As Institucións e Obras misioneiras da Igrexa están
totalmente ao servizo dos que non coñecen o Evanxeo de Xesús. Para lograr
eficazmente este obxectivo, estas necesitan os carismas e o compromiso
misioneiro dos consagrados, pero tamén, os consagrados, necesitan unha
estrutura de servizo, expresión da preocupación do Bispo de Roma para asegurar
a koinonía, de forma que a
colaboración e a sinerxía sexan unha parte integral do testemuño misioneiro. Xesús
puxo a unidade dos discípulos, como condición para que o mundo crea (cf. Xn
17,21). Esta converxencia non equivale a unha submisión xurídico-organizativa a
organizacións institucionais, ou a unha mortificación da fantasía do Espírito
que suscita a diversidade, senón que significa dar máis eficacia á mensaxe do
Evanxeo e promover aquela unidade de propósito que é tamén froito do Espírito.
A obra misioneira do Sucesor de Pedro ten un horizonte
apostólico universal. Por iso tamén necesita dos múltiples carismas da vida
consagrada, para abordar o vasto horizonte da evangelización e para poder
garantir unha adecuada presenza nas fronteiras e territorios alcanzados.
6. Queridos irmáns e irmás, a paixón do misioneiro é o
Evanxeo. San Paulo podía afirmar: "Ai de min se non anuncio o Evanxeo!"
(1 Cor 9,16). O Evanxeo é fonte de alegría, de liberación e de
salvación para todos os homes. A Igrexa é consciente deste don; por tanto, non
se cansa de proclamar sen cesar a todos "o que existía desde o principio, o que ouvimos, o que vimos cos nosos
propios ollos" (1 Xn 1,1). A misión dos servidores da Palabra -bispos,
sacerdotes, relixiosos e laicos- é a de pór a todos, sen excepción, nunha
relación persoal con Cristo. No inmenso campo da acción misioneira da Igrexa,
todo bautizado está chamado a vivir o mellor posible o seu compromiso, segundo
a súa situación persoal. Unha resposta xenerosa a esta vocación universal
pódena ofrecer os consagrados e as consagradas, a través dunha intensa vida de
oración e de unión co Señor e co seu sacrificio redentor.
Mentres encomendo a María, Nai da Igrexa e modelo
misioneiro, a todos aqueles que, ad xentes ou no seu propio territorio, en
todos os estados de vida cooperan ao anuncio do Evanxeo, envíovos de todo
corazón a miña bendición apostólica.
Francisco
Vaticano, 24 de maio de
2015,
Solemnidade de
Pentecostés
ORACIÓN COMO UNHA BENDICIÓN
Joseph Nguyen Công Doan, S.J.
ORACIÓN COMO UNHA BENDICIÓN
Joseph Nguyen Công Doan, S.J.
Señor, dispón
de min segundo a túa vontade!
Fai que sexa
pés e mans para os tolleitos e os mancos,
ollos para os
cegos, oídos para os xordos,
boca e lingua
para os mudos,
voz para as
vítimas da inxustiza.
Señor,
envíame aos arrozais!
Fai que leve
alimento aos que teñen fame,
auga aos que
teñen sede, medicamento aos enfermos,
vestido aos
espidos, abrigo aos que tremen de frío.
Señor,
envíame aos camiños desertos!
Fai que sexa
unha lámpada que ilumine
os pasos dos
perdidos na escuridade, lume na noite,
lume que
quente aos que entumece o frío.
Fai que sexa
testemuña da compaixón
para aqueles
que camiñan na súa soidade.
Fai que
devolva a súa dignidade aos oprimidos,
fai que dea a
liberdade aos abatidos.
Señor,
envíame aos lugares máis remotos!
Fai que leve
a paz aos que viven en discordia,
a serenidade
aos que viven na angustia,
o consolo aos
que sofren, a felicidade aos aflixidos,
a sorte aos
privados dela.
Señor, faime
como unha boa sorte!
Que dea felicidade
a todos os desposuídos
que atope no
meu camiño.
Fai que
ningún medo me deteña,
que avance
polo océano da vida cun corazón de volcán
e doces mans
como as dunha nai.
Señor,
convérteme nun instrumento dispoñible para todo!
Que a todos
leve a paz e a alegría da felicidade.
A miña sorte
póñoa nas túas mans.
Ti que es
Deus, Amor e Sentido da vida,
dáme a
plenitude da túa esperanza para que en ti
e só en ti
atope a miña felicidade.
Comentarios
Publicar un comentario