Ficha e Lectio - Domingo 3. Advento B
ADAPTADO DE : http://elrincondelasmelli.blogspot.com.es/
LECTIO:
DOMINGO III DE ADVENTO
(Ciclo B: 14. XII. 2014)
O
próximo domingo é xa o último domingo de Advento, antes da festa entrañábel do
Nadal. Xoán Bautista segue hoxe a prepararnos para o noso
encontro co Señor do Nadal.
Diciamos
estes días pasados que os profetas son os que removen as inercias e as
pasividades de crentes e non crentes. O evanxeo de Xoán alude hoxe ós
representantes da que poderiamos chamar, para entendérmonos, a igrexa
xerárquica de entón: os sacerdotes e levitas do xudaísmo. Se ve que eles tiñan
preocupación, quizais tamén un pouco de molestia, porque algunhas persoas, que
non pertencían ó estamento oficial e dirixente do xudaísmo, parecían interferir
dalgunha maneira nas súas funcións. Xoán Bautista era sen dúbida o máis
importante entre eles. O Bautista non exercía funcións cúlticas, non era sacerdote
nin levita. E, a pesar diso, predicaba ó pobo, movía a xente a se arrepentiren
e bautizaba ós que se achegaban a el coa auga do Xordán, anunciándolles a
próxima chegada do Mesías.
Desde
logo non deixa de ser curioso e algo desconcertante o feito de que Deus Pai, o
Pai do noso Señor Xesús Cristo e Pai noso, utilizase para preparar a chegada do
seu Fillo onda nós, utilizase –digo- a persoas que estaban máis ben á marxe dos
que poderiamos chamar os seus representantes “oficiais”. Porque Xoán Bautista
vive no deserto e de forma distinta e tamén bastante distante dos considerados
oficialmente relixiosos. Mais Deus é sempre sorprendente. El é meirande cás
redes e conceptos cos que inutilmente queremos comprendelo e atrapalo.
Ante
o estraño caso do Bautista, ós sacerdotes e levitas do xudaísmo semella que non
lles quedaba outra opción que intentar controlar as cousas e, en primeiro
lugar, mandar intermediarios para informárense exactamente de quen era el e de
que era o que facía. “Os xudeus mandaron de Xerusalén –dísenos no evanxeo de Xoán-
sacerdotes e levitas onda el”, onda o Bautista, para lle facer unha serie de
preguntas.
E
resulta que Xoán Bautista -contra o que eles podían sospeitar- lles responde
con toda claridade e humildade: que el non é nin o gran profeta Elías que volvera
á vida, nin o Cristo-Mesías, nin sequera ten estritamente categoría de
“profeta”.
O
Bautista era, si, como se nos di no mesmo evanxeo, “testemuña da luz”. Como a
lúa é testemuña, de noite, do sol que está sempre a vir. A lúa non é a “luz”. A
lúa non é o “sol”. Pero esa lúa chea, que podemos contemplar regularmente
nalgunhas noites, podería dicir de si mesma, coma o Bautista, que é testemuña
do Sol. Porque do sol recibe a lúa a súa luz, e co seu resplandor, por limitado
que sexa, anuncia que o sol está oculto mais existe e vai nacer dentro de
poucas horas co abrente do próximo día.
A
humildade do Bautista é a humildade da lúa, que sabe ben que, se pode iluminar,
ese poder non é seu. Ela non fai máis que actuar como voceiro ou reflexo do
sol. Ela, a lúa, prepáranos para podermos recibir o sol. Ese sol, ó que non
poderemos mirar directamente, porque nos quedariamos cegos, pero que nos
posibilitará camiñar sen tropezos, con seguridade, de maneira libre e alegre e creando
sempre novos horizontes. O sol é, desde logo, un símil moi axeitado do que Deus
é. Coa súa luz, que procede del mesmo, posibilita a vida, a calor e a
capacidade de saber onde estamos e onde imos.
Pero
en todo isto coido que hai algo moi importante e que está en relación tamén co
evanxeo de hoxe. Vou ver se me aclaro.
O
Bautista di de si mesmo que é “testemuña da luz”. El anuncia e fai presente, á
súa maneira, a luz que só pode proceder de Deus. Como dicía, o sol non o
podemos ollar directamente, porque a súa luz é excesiva e poderiamos incluso
quedarmos cegos. De aquí proveñen as precaucións que debemos tomar para mirar
cara ó sol cando queremos observar unha eclipse solar.
Pois
ben, resulta que Deus-Pai vai facer un prodixio incríbel para que o podamos
ollar a el sen quedarmos cegos, “sen morrermos”, como se pode ler no Antigo
Testamento cando, despois de ter algún profeta ou vidente unha experiencia de
Deus por medio dun anxo ou do que fose, se di que tiñan medo de morrer porque
viran a Deus. Cal é ese prodixio? O prodixio non é nin máis nin menos que Xesús
de Nazaret. Mirando, ollando, presenciando a Xesús estamos a ver realmente a
Deus sen quedar cegos, nin morrer. Lembrarédesvos unha vez máis daquilo que
dicía Xesús: “quen me ve a min, ve ó Pai”. Polo tanto, se queremos ver a Deus, vexamos,
miremos, contemplemos ese Xesús de Nazaret, imaxe viva e perfecta do Pai, que
vai nacer no Nadal.
O
Bautista mesmo está a anunciárnolo tamén cando no evanxeo de Xoán se nos di que
el, o Bautista, era ”testemuña da luz”. El non é a luz, pero anúncianos a luz.
E aquí está, como digo, o incríbel. Porque ¿onde está esa luz divina que se
poida ver? Cando os enviados polos xudeus lle fan ó Bautista a última das
preguntas, a de por que entón el bautiza se non é nin Elías, nin o profeta nin
o Cristo, o Bautista responde: “Eu bautizo con auga; mais entre vós está quen vós non coñecedes, do que non son merecente de
lle desatar o amalló da sandalia”.
É
dicir, a luz visíbel de Deus está entre nós, aínda que non a coñezamos. Dado
que a luz invisíbel de Deus non pode ser vista, Deus Pai fíxose visíbel, e de
maneira verdadeira e perfecta en Xesús. Deus está polo tanto realmente “entre
nós”. Agora entendemos por que Xesús é o “Emmanuel”, é dicir, o “Deus
connosco”. E por iso nos resulta difícil recoñecelo, porque a Deus con
frecuencia o imaxinamos estando onde non está (alá arriba, na estratosfera ou
non sei onde). Non. Deus está aquí, con nós ó se facer un de nós e se converter
en irmán noso. Agora entendemos tamén por que el, tal e como comentabamos hai
algúns días, considerará o que lles fagamos ou deixemos de facer ós nosos
irmáns como algo que lle fixemos ou deixamos de facer a el mesmo.
Neste
sentido, podemos, pois, dicir con verdade que así como Xesús é a luz visíbel de
Deus Pai, así tamén a luz visíbel de Xesús, máis alá do tempo histórico ou
biográfico en que el viviu, son e serán sempre, ó longo da historia humana
toda, os pobres, os necesitados, é dicir, os que máis se asemellan a el.
CREDO
PRECES
Unimos
as nosas oracións neste tempo de Advento para lle pedir a Deus Pai que nos
aprenda a recoñecer no seu fillo Xesús a face amorosa de Deus e a súa
identificación con tódolos necesitados da terra, dicindo. Todos: Escóitanos, Pai.
Dános,
Pai, luz para vermos no teu fillo Xesús a túa presenza misteriosa entre nós.
Todos: Escóitanos, Pai.
Concédenos,
Pai, a túa graza para podermos ver e considerar a tódalas persoas do mundo como
luz e manifestación visíbel do teu fillo Xesús, que puxo a súa tenda entre nós.
Todos: Escóitanos, Pai.
Fai,
Pai, que saibamos ver nos máis pobres e necesitados a presenza entre nós do teu
fillo Xesús que se identificou con eles.
Todos:
Escóitanos, Pai.
PEDÍMOSCHO,
PAI, POR XESÚS CRISTO NOSO SEÑOR.
TODOS: AMÉN.
Manuel
Cabada Castro
Comentarios
Publicar un comentario