Ficha e Lectio - Cristo, Rei do Universo A
FICHAS ANTERIORES:
https://xanostesaqui.blogspot.com.es/2014/11/ficha-e-lectio-cristo-rei-ciclo-a.html
Debuxos de:
http://elrincondelasmelli.blogspot.com.es/
Homilías con nenos
Cartel 1
Cartel 2
Debuxos de:
http://elrincondelasmelli.blogspot.com.es/
RECURSOS CATEQUESISDEGALICIA:
ParticipaciónsHomilías con nenos
Cartel 1
Cartel 2
LECTIO:
XESÚS CRISTO
REI DO UNIVERSO
(Ciclo A: 26 de novembro de 2017)
Con esta
celebración de Xesús Cristo Rei do Universo estamos a finalizar o
ano litúrxico. Xa no próximo domingo comeza, co tempo do Advento,
unha nova andaina, o novo ano litúrxico.
E remata
este tempo eclesial cunha festa englobante, universalizadora: Xesús,
Rei do universo. É dicir: rei de toda a creación, da que nós
formamos parte. Un universo que se estende, quizais infinitamente,
cara a arriba e cara a abaixo. No grande, máis alá das galaxias das
que ata agora temos noticia. No pequeno, máis abaixo das incribles
pequenas estruturas que nos van descubrindo os investigadores.
Deus é
infinito, non ten limite algún na súa grandeza, no seu poder, na
súa bondade. Resulta lóxico por iso que o universo participe tamén
dalgunha maneira da grandeza do seu Creador. Sobre todo tendo en
conta que Deus Pai tiña desde sempre o proxecto de que o seu Fillo
único se encarnaría ou faría home nun momento concreto da
evolución do universo e da historia humana. Podemos dicir que o
país, o “reino” do que Xesús ía ser rei non podía ser cousa
cativiña e modesta. Tiña que ter unha certa proporción coa
grandeza de Deus.
Porque Xesús
non nega -a pesar da súa sinxeleza, humildade e proximidade a todos-
que el sexa rei. Todo o contrario. En momentos cruciais da súa vida,
preto por exemplo da súa morte inxusta e violenta, Xesús afirmará
a súa realeza ante o mandatario romano Pilato que lle preguntaba
expresamente por ela. “Eu son Rei”, responderalle. Por iso o
título de “rei” figurará no letreiro sobre a cruz na que foi
crucificado: “Xesús Nazareno, rei dos xudeus”. Un título que se
vai converter de feito coa súa morte e resurrección en título
universal: Xesús rei, non só dos xudeus, senón de toda a
humanidade, de todo o universo.
Mais, como
ben sabemos, a realeza de Xesús Cristo é moi distinta das realezas
humanas. Por iso a Xesús non lle gustaba que, aínda séndoo en
realidade, o considerasen rei ou o tratasen como tal. Fuxía de
calquera pretensión dos seus oíntes ou seguidores de o proclamaren
rei.
Xesús
anuncia, en cambio, a súa mensaxe de fraternidade universal,
alicerzada non no poder (tal como adoitan facer os reis da terra),
senón no servizo. Lembrade aquelas palabras súas, que ben farían
en ter en conta cantos reciben o encargo de administrar os bens
públicos: “Sabedes –dinos el- que os que figuran como xefes das
nacións as asoballan e lles impoñen a súa autoridade. Non ha ser
así entre vós. Ó contrario, entre vós o que queira facerse grande
ha ser servidor voso, e o que queira ser primeiro ha ser servo de
todos; porque tampouco o Fillo do Home veu para que o sirvan, senón
para servir e dar a súa vida en rescate por todos”.
Por
iso, e de maneira moi xusta e axeitada, a liturxia deste día pon
diante nosa, para a consideración de todos, a coñecida pasaxe de
Mateo sobre o xuízo final, sobre a que poderiamos dicir que serían
precisas moitas vidas para chegarmos a comprendela en toda a súa
importancia e radicalidade. Porque alí se nos di que a regra ou a
lei sobre a que se vai basear o xuízo definitivo sobre a nosa
relación con Deus, é dicir, sobre a nosa relixiosidade, non vai ser
propiamente a nosa suposta “relixiosidade” en canto tal, senón
máis ben a nosa humanidade, o noso espírito e a nosa práctica de
“servizo” humano ós demais.
Xesús,
en canto rei e xuíz ó mesmo tempo, vai xulgarnos sobre o noso
parecido con el. El é o Deus que se converte nun de nós, que se fai
humano, que se fai próximo a todos e de maneira especial ós que
máis precisan da súa proximidade e comprensión. Pois no seu reino
non hai lugar para os que non comunguen con ese modo de ser e de se
comportar.
Mais
non se trata só diso: de facérmonos semellantes a el no seu modo de
proceder. Non se trata só de cumprirmos cun mandato xeral ou
abstracto. É que Xesús, polo feito mesmo de se ter encarnado, veu
identificarse en certo modo con todos e cada un dos seres humanos.
Con cada home ou muller, neno o vello, mozo ou moza. Ó se
identificar así con todos, resulta que fomos todos en certo modo
divinizados, convertidos pola graza de Deus en fillos tamén de Deus.
De aquí a incríbel e inmensa dignidade que temos todos e cada un de
nós, por máis que as aparencias externas poidan levarnos a engano.
Un
pobre, un emigrante, un enfermo, un preso, etc. etc. teñen a mesma,
se non maior, dignidade cós que non se atopan nesa situación.
Porque son xustamente eles, e non outros, os que máis requiren a
nosa atención, o noso aprecio, os nosos coidados.
Só se temos
isto en conta, comprenderemos por que Xesús considera sen máis a
estas persoas como explicitamente identificadas con el mesmo: “tiven
fame e déstesme de comer; tiven sede e déstesme de beber; fun
forasteiro e acolléstesme; estiven en coiro e vestístesme; enfermo
e visitástesme; na cadea e viñéstesme ver”.
É ben
posíbel que haxa persoas que realicen estas obras de amor e
misericordia sen saberen elas mesmas -por considerárense por exemplo
non crentes- que Xesús está presente nos presos, nos marxinados,
etc. Mais pouco importa este tipo de descrenza se esas persoas se
deixan levar polo que lles pide ou suxire o seu corazón, a súa
conciencia. A eles responderalles tamén el coas palabras do texto de
Mateo: “Canto fixestes cun destes irmáns meus máis pequenos,
fixéstelo comigo”.
E non nos
esquezamos. Hai necesidades físicas de moita xente (sobre todo nos
tempos que corren), mais hainas tamén morais e afectivas. No evanxeo
de hoxe fálasenos de ámbalas dúas. Xesús practicou este tipo de
consolo moral e afectivo ata o último intre da súa vida. Cando na
cruz un dos seus compañeiros de tormento lle di “Lémbrate de min
cando chegues ó teu reino” apresurarase el a lle contestar
agarimosamente: “Hoxe estarás comigo no Paraíso”.
Tendo
á nosa beira compañeiros ou amigos coma Xesús, ata o propio morrer
poderá converterse en cousa doada.
CREDO
ORACIÓN
DOS FIEIS:
Diriximos
as nosas oracións a Deus Pai, para que o seu Reino estea cada vez
máis presente no noso mundo, dicindo: Veña
o teu reino.
TODOS: VEÑA O TEU REINO.
- Pola nosa
Igrexa, para que dea sempre testemuño de esperanza, de espírito de
concordia, de servizo ós pobres.
TODOS:
VEÑA O TEU REINO.
- Polos
gobernantes dos países, para que camiñen polos vieiros da xustiza,
da solidariedade e do ben común das persoas e dos pobos.
TODOS: VEÑA
O TEU REINO.
- Polos máis
necesitados, polos que pasan fame, polos forasteiros, polos enfermos,
polos presos, para que poidan experimentar o amor de Deus a través
das nosas boas obras con eles.
TODOS: VEÑA O TEU REINO.
- Por todos nós,
para que a Eucaristía que estamos a celebrar nos axude a vivirmos a
cotío máis unidos a Xesús Cristo e ós nosos próximos.
TODOS:
VEÑA O TEU REINO.
Pedímoscho, Pai, por Xesús Cristo noso Señor. AMÉN.
Manuel
Cabada Castro
VER MÁIS:
Comentarios
Publicar un comentario