PARA A CATEQUESE: SOBRE O TEMPO PASCUAL III
A Pascua para os hebreos
Non é casual a duración de cincuenta
días, xa que se acha en relación coa festa xudía das Semanas. Os xudeus celebran a festa de Pentecoste -en hebreo Xabuot ou Festa das semanas- as
sete semanas da festa de pascua (50 días). Ese día os israelitas acudían en
peregrinación ao templo de Xerusalén, portando as primicias -os primeiros froitos das súas colleitas-;
quen non puidesen peregrinar, celebraban a gran festa na sinagoga da súa
poboación, profusamente adornada para a ocasión.
Tamén para os cristiáns Pentecoste é unha festa moi importante, xa que
ese día recibiron os apóstolos a graza do Espírito Santo, segundo relata San
Lucas nos Feitos dos Apóstolos. Así pois, a comunidade cristiá celebra ese día
a efusión do Alento ou Espírito Santo, exhalado polo Pai sobre os apóstolos por
medio de Xesús resucitado.
«A Cincuentena Pascual» é o tempo comprendido entre dúas festas
importantes: a resurrección de Cristo e a efusión do Espírito Santo. É tempo de
gran significación, no que se celebra e conmemora de modo especial aquel
acontecemento salvífico. Esa é a razón pola cal é denominada a Cincuentena como
tempo Santo, alegre, xubiloso, festa de
gozo, gran domingo, imaxe do mundo futuro.
Tamén é tempo de perdoar, de encomendarnos a Cristo, de socorrer ao
necesitado, de celebrar que o Cristo está entre os seus (Mc 1, 19-20), de
celebrar o bautismo, de lembrar a resurrección de Cristo grazas á acción
fecunda do Espírito Santo. Dito doutro xeito, tempo para prolongar e celebrar a
Festa de Pascua.
A Festa da Ascensión
A mediados do século IV, polo menos en Roma, empezaron a celebrar a
Ascensión do Señor, ao como relata San León Magno nas súas homilías (440-461).
Posteriormente, a finais do século IV, nalgúns lugares empezaron a conceder
especial importancia ao último día da Cincuentena, é dicir ao día de
Pentecostés.
Nalgunhas comunidades, especialmente nas de Occidente, lembraban a vinda
do Espírito Santo, pero sen esquecer que o Espírito era unha graza concedida
por Xesucristo na súa Pascua. En Roma, o día de Pentecoste chegou a celebrarse
un dobre da festa de Pascua: a véspera había que xaxunar, organizaban a vixilia
nocturna facendo tantas lecturas como na Vixilia Pascual e, ademais,
engadíronlle a oitava. Nas comunidades eclesiais de Oriente (Xerusalén, Siria,
Edesa, Mesopotâmia) celebraban a chegada do Espírito Santo e a Ascensión de Xesús.
Comentarios
Publicar un comentario