FICHA E LECTIO: Domingo VII de Pascua B - Ascensión do Señor
FICHAS ANTERIORES: FICHA 1 / FICHA 2
LECTIO:
Destino
que cumpre os soños
(16.V.2021)
A
festividade da Ascensión abrangue mensaxes e ideas grandes e sublimes. Porque
nela, neste Cristo do que se nos di que “ascende” ó ceo, veñen xuntarse
dalgunha maneira ceo e terra. Entendidos naturalmente ámbolos dous de maneira
simbólica, en tanto que coa terra asociamos o imperfecto mentres que co ceo,
pola contra, o que non remata, o totalmente bo.
Non
se trata, con todo, de dúas realidades, o ceo e maila terra, totalmente
diferentes ou opostas. Pois, por unha parte, en Deus Pai atópase a síntese e a
razón de ser das dúas; porque el, “o Pai omnipotente”, tal como confesamos no Credo, é o “Creador do ceo e máis da
terra”. E, por outra parte, no seu Fillo Xesús encarnado, a terra e a
humanidade toda están e estarán sempre presentes por toda a eternidade. Porque
el, Xesús, é e será sempre un de nós, por máis que sexa tamén e será para
sempre o único e benquerido Fillo de Deus.
Xesús
“ascende”, pois, nesta festividade a un novo e definitivo nivel. Amósanos así
cal é tamén o noso “camiño”. Xa nos dixera el de si mesmo que non só é a
Verdade e a Vida, senón tamén o “Camiño”. Un camiño, polo tanto, que todos
estamos chamados a percorrer. Nunha peregrinaxe na que non nos fallarán as
forzas do seu Espírito, do Espírito que el nos promete hoxe: “Recibiredes a
forza do Espírito Santo, que virá sobre vós”.
Trátase
dunha peregrinaxe, dunha “ascensión”, a de cada un de nós, que non a facemos
polo tanto en solitario. Ben sabemos que unha peregrinaxe ou calquera viaxe se
fan máis doadamente cando se vai con outros acompañantes que dan azos ou que
fornecen axuda cando se precisa. El vai sempre connosco. E non de calquera
maneira. Vai sempre diante, facendo o meirande esforzo e abríndonos o camiño.
En
realidade todos formamos unha unidade con el. Segundo o comentario de Paulo, na
súa carta de hoxe ós Efesios, os cristiáns formamos con Xesús Cristo un só
corpo, sendo el a “cabeza” deste corpo. Deus Pai −dinos Paulo− é quen someteu
todo a Xesús e quen “o puxo por riba de todo como cabeza da Igrexa, que é o seu
corpo”. Nós somos, polo tanto, membros deste corpo misterioso, que ten como
“cabeza” Xesús, dirixindo e estimulando tódolos membros do seu corpo místico,
que somos todos nós.
Mais
pensemos aínda. A este Xesús Cristo que ascende ó ceo están unidos os seres
humanos todos do tempo pasado, do presente e do porvir, sexan da ideoloxía ou
crenza que sexan. Todos están, estamos, chamados e convidados a este esforzo
común con el cara a unha meta grandiosa e fermosa, que ninguén no fondo pode
deixar de apetecer. Pois quen non quere vivir?, quen non busca a verdade?, quen
non quere acertar co camiño que leva á felicidade?
Pois
ben, quen queira que teña tales desexos (e témolos todos dunha ou doutra
maneira) debería saber que Xesús está con el, que el está con Xesús. Non
podemos converter Xesús en alguén que está só reservado para certas persoas,
que fagan certas cousas, realicen certos ritos ou cumpran con determinados
preceptos. El está aí para todos, para toda a humanidade. Pois el non é nin
máis nin menos que a imaxe fiel e perfecta para
todos de Deus Pai.
Por
iso Paulo, na súa carta de hoxe, ó nos falar de que a Igrexa é o corpo de
Cristo e sabendo que Cristo é a imaxe viva do Pai de todos, non deixa de dicir
sobre a Igrexa (e non só sobre Cristo) que a Igrexa é “a plenitude daquel que o
enche todo en tódalas cousas”. Por iso a Igrexa non pode deixar de se entender
a si mesma como “católica”, é dicir, como “universal”.
Isto
pode relacionarse tamén co mandado que, a teor do evanxeo de hoxe, lles fai
Xesús ós seus apóstolos: “Ide polo mundo
enteiro e anunciade a Boa Nova a toda a creación”. A anunciar tal Boa Nova
estamos chamados todos e cada un dos cristiáns na súa vida familiar,
comunitaria e social, dando así testemuño da nosa fe e sobre todo do noso amor
a todos. Así o entendeu, por exemplo, o fundador dos chamados Misioneiros e
Misioneiras Identes, un Instituto Relixioso fundado polo madrileño Fernando
Rielo, que finou a comezos deste século XXI (no ano 2004), ó lles pór o nome de
“Identes” (non “Videntes”) ós membros do seu Instituto. “Identes” procede deste
mandado de Xesús: “Ide polo mundo
enteiro e anunciade a Boa Nova a toda a creación...”.
Decatádevos
ademais de que aquí se fala de toda a
“creación” e non só da “humanidade”. A Boa Nova de Xesús ten que se estender a
toda a natureza: animais, árbores, plantas, paisaxe, etc. Temos que respectar e
coidar a grandeza e fermosura desta “creación” de Deus, que tantas veces
estragamos debido ós intereses sen límites das industrias ou ó noso individual
desleixo. Unha tarefa importante concretamente nesta tan fermosa terra nosa que
recibimos de Deus e que tantos de fóra nos envexan. Porque a terra, o mar e o
aire son tamén a terra, o mar e o aire de Xesús, que viviu connosco e que
seguirá a ser para sempre un de nós. Se a desfiguramos ou estragamos,
enturbamos ó tempo en certa medida a imaxe e a mensaxe de Xesús, que se
expresou con palabras que se refiren á vida e á natureza que nos arrodea.
Coa
Ascensión de Xesús, que vén sendo o cumio da súa Resurrección, estamos todos
chamados tamén a agradecer a grandeza de Deus Pai e dos seus plans sobre nós.
Paulo fálanos hoxe de que deberiamos abrir os ollos para intentarmos comprender
“o vigor da potencia e da forza” de Deus Pai en relación connosco.
Como
se nos amosa este “vigor”? El explícanolo dicindo que Deus Pai exerceu o seu
vigor e a súa forza “resucitando a Cristo de entre os mortos e sentándoo á súa
dereita nos ceos, por riba de todo principado e potestade, de toda virtude e
dominación, e por riba de todo título de honra recoñecido neste mundo e tamén
no vindeiro”.
Tendo
en conta, pois, que toda Eucaristía é agradecemento, hoxe debería selo de xeito
especial á vista dos grandes proxectos que Deus en relación connosco.
Manuel
Cabada Castro
VER TAMÉN:
https://www.gruposdejesus.com/ascension-do-senor-b-marcos-615-20/
Comentarios
Publicar un comentario