FICHA E LECTIO: Domingo 2 despois de Nadal
LECTIO:
Palabra infinita
(3. I. 2021)
O
próximo mércores é tamén día santo, un día fermoso e cheo de ilusións como o é
tódolos anos a entrañábel festa dos Reis Magos a pouco de comezarmos o novo
ano. Antonte celebramos a festividade de “Santa María Nai de Deus” co que
comezou tamén unha vez máis un ano novo, que agora se chama 2021. Por todo isto
procurarei hoxe ser algo breve, porque o que importa non é o moito oír e falar,
aínda que se trate de temas tan importantes e instrutivos, senón o moito darlle
voltas no noso interior, no noso corazón, ás grandezas que Deus fixo e segue a
facer connosco.
Temos
que lle abrir a Deus Pai as portas do noso interior para que nos fale a todos
por medio do seu Fillo, que é –tal como se nos di no evanxeo de hoxe- a
Palabra, a Palabra de Deus ó mundo, á humanidade toda.
Por
medio desa palabra de Deus convertémonos en fillos de Deus, asemellándonos ó
fillo benquerido de Deus. Temos que ir aprendendo a nos concentrarmos naquilo
que é o esencial, o máis fundamental, da mensaxe cristiá. Unha aprendizaxe que
non pode ser só teórica, senón que ha ser sobre todo viva e práctica. Nestas
festas que estamos a celebrar no tempo de Nadal hai moita fondura e misterio. É
nelas onde aparece a nosa irmandade con Xesús e, en consecuencia, a nosa
relación filial con Deus Pai. Esta é a estrutura básica da nosa fe. Ese foi e é
desde sempre o misterioso proxecto en relación connosco de Deus Pai.
Paulo
dínolo na súa carta ós Efesios da segunda Lectura. En Xesús, coméntanos el,
estamos todos “benditos”. Pois foi nel e “por medio” del como Deus Pai nos
“escolleu” e “predestinou”, “antes da creación do mundo”, para “sermos fillos
adoptivos seus”. Isto é algo que ningún pensamento humano podería sospeitar se
non nos fose revelado por medio de Xesús. Un Xesús que coñece o seu Pai Deus
como fillo “benquerido”, que se relaciona polo tanto con el dun xeito
infinitamente familiar, único.
Como
este Deus Pai é para nós absolutamente infinito e, en consecuencia, nos resulta
totalmente imposíbel poder entendelo e comprendelo directamente, por iso se nos
comunica a través do seu Fillo humanizado, feito home. Podemos, si, en certa
medida entender un neno ou un coma nós porque participan da nosa común
humanidade. É así como Xesús se converte na Palabra de Deus, sendo ó mesmo
tempo, esta mesma Palabra, tan divina coma o Pai que a pronuncia e nos dirixe a
nós. Por iso é tan fondo, tan sublime e -por estraño que poida parecer- tan
doado tamén de entender o que se nos di neste, tan célebre, comezo do evanxeo
de Xoán, que acabamos de proclamar.
Xesús
é a “palabra” de Deus Pai ó mundo. É Deus mesmo quen nos dirixe a súa palabra.
Con iso quedamos automaticamente dignificados. Cando un grande, e non pode
haber ninguén meirande ca Deus, lle dirixe a un a súa palabra, queda un ipso
facto transformado. Entra un nunha relación insospeitada. Pasamos de ser un
ninguén, unha nada ou algo totalmente insignificante, á dignidade e grandeza de
vérmonos convertidos en “fillos de Deus”. Podemos dicir que nacemos de novo.
Xoán dinos que “nacemos” así da “vontade de Deus”. Ó nacermos deste xeito
divino, recibimos –continúa a proclamar Xoán- “o poder de sermos fillos de
Deus”. Si, si. Tal e como soa. Non desvaloricemos esta grande mensaxe cristiá:
“fillos de Deus”, adoptivos (iso si, pois sería imposible que fose doutra
forma), mais verdadeiros, auténticos.
Por
iso, esa gran mensaxe de Xesús como “Palabra” a nós de Deus que nos converte en
fillos seus, en fillos de Deus Pai, ten unha enorme, inconcibíbel, capacidade
vivificadora e iluminadora. Nesa palabra, dísenos no evanxeo de hoxe, está a
“vida”. Diranos Xesús: “Eu son o camiño, a verdade e A VIDA”. Unha vida que, ó
mesmo tempo, é “luz dos homes”, luz contra a que nada poden facer as tebras. “A
Palabra –dinos Xoán- era a verdadeira luz que aluma a todo home que vén a este
mundo”. “Eu son –diranos sobre si mesmo Xesús- a LUZ do mundo”. El, palabra de
Deus Pai ó mundo, é para Xoán ese novo sol que espalla vida, calor e
luminosidade fronte a calquera clase de morte ou escuridade.
Por
todo isto, Xesús como “palabra” non é unha palabra oca, baleira, abstracta. É,
polo contrario, unha palabra con peso, con contido, con carne. “A Palabra
fíxose carne”, dísenos de maneira rotunda e concisa no evanxeo de Xoán. Da
mesma maneira que Deus Pai é en si mesmo plenitude, riqueza e realidade
infinitas, así o é tamén a súa Palabra. Non podía ser ela doutra forma. Así,
por Xesús podemos saber cómo é Deus. Este é o resumo e a conclusión da
reflexión de Xoán: “A Deus ninguén o viu; o Unixénito, que está no seo do Pai,
foi quen nolo revelou”.
Deámoslle
grazas a Deus por ter querido manifestársenos no seu fillo Xesús, aparecendo
entre nós, como nos di tamén Xoán, “cheo de graza e de verdade”.
Remato
cun poema de “Merlo”, que fai referencia a Mercedes Losada Espinosa, irmá do
meu compañeiro xesuíta Xaquín Losada Espinosa e filla do coñecido galeguista Antón
Losada Diéguez. Mándama nunha felicitación de Nadal de 2014, escrita a man por
ela:
Calémonos todos! / Naceu a
PALABRA / e nace calada, / nun Neno sen fala. / PALABRA DIVINA / que queima e
abrasa. / PALABRA que é fonte / do AMAR e da GRAZA. / Mirando a Deus Neno / o
silencio fala, / e... di tantas cousas...! / Aínda sen ter son / fala ao
corazón.
Merlo (asinado)]
Manuel
Cabada Castro
VER TAMÉN:
https://www.gruposdejesus.com/2-domingo-de-nadal-b-xoan-11-18/
Comentarios
Publicar un comentario