FICHA E LECTIO - Domingo III de Advento C
FICHAS ANTERIORES: FICHA 1 / FICHA 2
LECTIO:
No camiño da alegría
(12-XII.2021)
Cando os días se está a facer máis curtos, porque
o sol levanta pouco a testa e o inverno dá sinais de estar xa preto, contra
vento –pois- e marea, a liturxia declárase hoxe en folga respecto de
sentimentos que se poderían asociar con estes acontecementos meteorolóxicos.
Para ela, e polo tanto en principio tamén para nós, nada de tristuras, desazos
e sentimentos semellantes.
O
motivo é que sempre, ó longo das nosas vidas, mais especialmente e de maneira
formal neste tempo de Advento, estamos a esperar o Señor que vén. Que vén como
liberador dos medos, angustias e dúbidas en relación co que vai ser de nós, da
humanidade e do mundo. El é quen nos posibilita a esperanza, porque nos abre un
futuro firme e seguro. Por iso temos dereito, grazas á Boa Nova do Evanxeo, a
vivirmos con alegría.
Así
o declaran polo menos, de maneira ben alta e clara, os textos e lecturas da celebración
eucarística. Xa na mesma Antífona de entrada fomos convidados á ledicia
comunitaria ó nela se utilizaren as seguintes palabras de Paulo na súa carta ós
Filipenses: “Alegrádevos sempre no Señor, vivide sempre na súa ledicia, o Señor
anda preto de nós”. Paulo insistirá aínda na mesma carta en que non deberiamos
desacougarnos “por cousa ningunha”.
A
encarnación, pois, de Deus na nosa carne mortal, é dicir, o seu emparentamento
coa humanidade toda e, en consecuencia, con tódalas culturas, linguas ou
relixións debería ser motivo abondo para que a humanidade enteira se alegrara
coa vinda de Xesús. Porque el veu xa, está vindo e seguira á vir sempre para
todos e cada un dos seres humanos. Non só para algúns.
Non
deixa de ser mágoa que ás veces os cristiáns teñamos dado a impresión de non
sermos ou térmonos presentado aberta e decididamente felices ante os demais.
Polo menos un importante filósofo alemán do século XIX, moi lido, que se
chamaba Nietzsche, criticaba os cristiáns e os crentes en xeral por esta razón.
Dicía textualmente que el “só crería nun Deus que soubese bailar”. E criticaba “sacerdotes”
e crentes por non proclamaren a alegría senón a dor e a tristura: “Deberían
cantarme mellores cancións, para eu aprender a crer no seu Liberador. Deberían
parecerme máis liberados os seus discípulos”.
Coido
que deberiamos aceptar o consello de Nietzsche. Non porque o diga el, senón
porque resulta ser unha proclamación central, como vedes, da nosa fe: a de
vivirmos alegres no Señor, porque el nos salvou, nos liberou, ó se facer un de
nós, irmán noso e de todos. Por algo o papa Francisco escribiu hai só algúns anos
a súa fermosa exhortación apostólica que leva como título “A alegría do
evanxeo”.
O
sentírmonos irmáns de todos provoca, efectivamente, alegría en nós e en cantos
poden experimentar e comprobar que somos de verdade irmáns deles.
A
pesar de que Xesús centrou a súa mensaxe xustamente nisto, chama moito a
atención o feito de que o texto de hoxe do evanxeo de Lucas nos presente xa a
Xoán Bautista, o precursor do Mesías, nesta mesma liña de Xesús. Uns e outros
pregúntanlle efectivamente ó Precursor que é o que teñen que facer. O Bautista,
que á fin e ó cabo era aínda un home do Antigo Testamento e polo tanto sabía
moito de ritos, sacrificios, penitencias e preceptos que había que cumprir,
deixa de lado todo iso e respóndelles así: O que tendes que facer é ser bos cos
demais. Nada máis e nada menos: ser xustos, bondadosos con todos. É dicir,
exercer de irmáns dos que están arredor dun. Ou, como adoitamos dicir tantas
veces, compartir.
Curiosamente,
de entre os tres consellos ou mandados que o Bautista lles formula ós seus oíntes
e discípulos non hai sequera un que se refira directamente a Deus. Os tres,
para dicilo dunha maneira algo provocadora, son humanos, non “divinos”. Velaquí
as propostas que lles fai Xoán: “O que teña dúas túnicas, que as reparta con quen
non teña ningunha; e que faga o mesmo quen teña que comer”. Polo tanto, de
novo: compartir e máis compartir... Ós que teñen o oficio de cobrar os
impostos: “Non esixades nada máis do que vos está mandado”. E ós soldados, é
dicir, ós militares e policía dun país daquela sometido a un poder estranxeiro
(o de Roma): “Non asoballedes nin saqueedes a ninguén...”.
Se
isto o podía dicir o Bautista, ¿que non poderá dicir Xesús, aquel do que Xoán
dicía que era “máis forte” ca el e do que el non se consideraba digno de lle
desatar os amallós do seu calzado? Porque Xesús bautizaranos non con “auga”, é
dicir, de maneira puramente ritual, natural
e humana, senón, tal como o anuncia o Bautista, co “Espírito Santo”, é
dicir, coa liberdade, o amor e a grandeza do mesmo Deus, que Xesús fará
descender sobre nós como Espírito.
En
certo modo, poderiamos dicir que Xesús se converte así en precursor ou
presentador do Espírito Santo. Xesús, ó final da súa existencia histórica entre
nós, mandaranos efectivamente o seu Espírito, que encherá cos seus dons as
vidas dos crentes.
A
espera de Xesús deste tempo de Advento é, polo tanto, unha espera que non pode
ser senón alegre e agradecida, porque con el nos chega o Deus “enteiro”, pra
dicilo dalgunha maneira: o Deus que é Pai, Fillo e Espírito Santo.
Na
oración, chamada “Colecta” na linguaxe litúrxica, do comezo da nosa eucaristía
de hoxe, pediámoslle a Deus Pai deste xeito:
“Señor, encamiña o noso corazón cara á
ledicia do gran misterio do nacemento do teu Fillo”.
Manuel
Cabada Castro
VER TAMÉN:
https://www.gruposdejesus.com/3-advento-c-lucas-310-18-3/
Comentarios
Publicar un comentario