Ficha e Lectio - Advento 3 C
LECTIO:
VER TAMÉN:
https://www.gruposdejesus.com/domingo-3-advento-c-lucas-310-18/
Fronte
a medos, festa rachada
(16-XII.2018)
Cando os días se está a facer máis curtos, porque
o sol levanta pouco a testa e o inverno dá sinais de estar xa preto, contra
vento –pois- e marea, a liturxia declárase hoxe en folga respecto de
sentimentos que se poderían asociar con estes acontecementos meteorolóxicos.
Para ela, e polo tanto para nós, nada de tristuras, desazos e sentimentos
semellantes.
O
motivo é que sempre, ó longo das nosas vidas, mais especialmente e de maneira
formal neste tempo de Advento, estamos a esperar o Señor que vén. Que vén,
segundo comentabamos, como liberador dos nosos medos, angustias e dúbidas en
relación co que vai ser de nós, da humanidade e do mundo. El é quen nos
posibilita a esperanza, porque nos abre un futuro firme e seguro. Por iso temos
dereito, grazas á Boa Nova do Evanxeo, a vivirmos con alegría.
Así
o declaran polo menos, de maneira ben alta e clara, os textos e lecturas desta
nosa celebración eucarística de hoxe. Xa na mesma Antífona de entrada fomos
convidados á ledicia comunitaria ó utilizárense nela estas palabras de Paulo na
súa carta ós Filipenses: “Alegrádevos sempre no Señor, vivide sempre na súa
ledicia, o Señor anda preto de nós”. E Paulo insistirá aínda na mesma carta en
que non deberiamos desacougarnos “por cousa ningunha”.
A
encarnación, pois, de Deus na nosa carne mortal, é dicir, o seu emparentamento
coa humanidade toda e, en consecuencia, con todas e cada unha das culturas,
linguas ou relixións, debería ser motivo abondo para que a humanidade enteira
se alegrase coa vinda de Xesús. Porque Xesús veu xa, está vindo e seguira á vir
sempre para todos e cada un dos seres humanos. Non só para algúns.
Non
deixa de ser mágoa que ás veces os cristiáns teñamos dado a impresión de non
sermos ou térmonos presentado aberta e decididamente felices ante os demais.
Polo menos un importante filósofo alemán do século XIX, moi lido, que se
chamaba Nietzsche, criticaba os cristiáns e os crentes en xeral por esta razón.
Dicía que el “só crería nun Deus que soubese bailar”. E criticaba a
“sacerdotes” e crentes por non proclamaren a alegría senón a dor e a tristura:
“Deberían cantarme mellores cancións, para aprender eu a crer no seu Liberador.
Deberían parecerme máis liberados os seus discípulos”.
Coido
que deberiamos aceptar o consello de Nietzsche. Non porque o diga el, senón
porque resulta ser unha proclamación central, como vedes, da nosa fe: a de
vivirmos alegres no Señor, porque el nos salvou, nos liberou, ó se facer un de
nós, irmán noso e de todos. Por algo o papa Francisco escribiu hai só cinco
anos a súa fermosa exhortación apostólica que leva como título “A alegría do
evanxeo”.
O
sentírmonos irmáns de todos provoca, efectivamente, alegría en nós e en cantos
poden experimentar e comprobar que somos de verdade irmáns deles.
A
pesar de que Xesús centrou a súa mensaxe xustamente nisto, chama moito a
atención o feito de que Lucas, no seu evanxeo de hoxe, nos presente xa a Xoán
Bautista, o precursor do Mesías, nesta mesma liña de Xesús. Uns e outros
pregúntanlle ó Precursor qué é o que teñen que facer. O Bautista, que á fin e ó
cabo era un home do Antigo Testamento e polo tanto sabía moito de ritos,
sacrificios, penitencias e preceptos que había que cumprir, deixa de lado todo
isto e respóndelles con toda claridade e ben concretamente: O que tendes que
facer é ser bos cos demais. Nada máis e nada menos: ser xustos, bondadosos con
todos. É dicir, exercer de irmáns dos que están arredor dun. Ou, como adoitamos
dicir tantas veces, compartir.
Curiosamente,
de entre os tres consellos ou mandados que o Bautista lles formula ós seus
oíntes e discípulos non hai sequera un que se refira directamente a Deus. Os
tres, para dicilo dunha maneira algo provocadora, son humanos, non “divinos”.
Velaquí as propostas que lles fai Xoán. Dilles á xente: “O que teña dúas
túnicas, que as reparta con quen non teña ningunha; e que faga o mesmo quen
teña que comer”. Polo tanto, de novo: compartir e máis compartir... Ós que
teñen o oficio de cobrar os impostos: “Non esixades nada máis do que vos está
mandado”. E ós soldados, é dicir, ós militares e policía dun país daquela
sometido a un poder estranxeiro (o de Roma): “Non asoballedes nin saqueedes a
ninguén...”.
Se
isto o podía dicir o Bautista, ¿que non poderá dicir Xesús, aquel do que Xoán dicía
que era “máis forte” ca el e do que el non se consideraba digno de lle desatar
os amallós do seu calzado? Porque Xesús bautizaranos non con “auga”, é dicir,
de maneira puramente ritual, natural e
humana, senón, tal como o anuncia o Bautista, co “Espírito Santo”, é dicir, coa
liberdade, o amor e a grandeza do mesmo Deus, que Xesús fará descender sobre
nós como Espírito.
En
certo modo, poderiamos dicir que Xesús se converte así en precursor ou
presentador do Espírito Santo. Pois Xesús, ó final da súa existencia histórica
entre nós, mandaranos o seu Espírito, que encherá cos seus dons as vidas dos
crentes.
A
espera de Xesús deste tempo de Advento é, polo tanto, unha espera que non pode
ser senón alegre e agradecida, porque con el nos chega o Deus enteiro, pra
dicilo dalgunha maneira: o Deus que é Pai, Fillo e Espírito Santo.
Na
oración, chamada “Colecta” na linguaxe litúrxica, do comezo da nosa eucaristía
de hoxe, pediámoslle a Deus Pai deste xeito:
“Señor, encamiña o noso corazón cara á
ledicia do gran misterio do nacemento do teu Fillo”.
Digamos,
pois, todos agora tamén, asentindo de corazón ás palabras desta oración: AMÉN.
TODOS: AMÉN.
Manuel
Cabada Castro
https://www.gruposdejesus.com/domingo-3-advento-c-lucas-310-18/
Comentarios
Publicar un comentario