FICHA E LECTIO: DOMINGO 4 DE PASCUA C
FICHAS ANTERIORES: FICHA 1 / FICHA 2
LECTIO:
Vida que dá vida
(8 maio 2022)
Dado
que o evanxeo é curto, imos nós acompañalo sendo tamén algo máis breves.
Respecto
do misterio e da vida de Xesús, temos que ter sempre presente que el vivía internamente
fortalecido pola inesgotábel riqueza e fonte de vida que era e seguirá a ser
Deus, Pai seu e noso tamén. Xesús oraba, é dicir falaba, moito co seu Pai moi
querido. Como de día moitas veces non podía facelo polas multitudes que
desexaban escoitar a súa palabra, facíao de noite. Deus é desde sempre, e tamén
para Xesús, esa marabillosa realidade persoal, plena e absolutamente infinita,
que en si mesma é vida e que enche de variadísima vida a realidade toda que
temos diante e da que formamos parte, aínda que a descoñezamos nas súas íntimas
fonduras e inmensidades. Xesús seríanos totalmente incomprensíbel se deixamos
de lado ese Deus Pai que o converte no seu Fillo predilecto. E se Deus Pai o
quere tanto é porque o encheu tamén a el da súa mesma plenitude de vida.
Debido
a isto, podía el dicir sobre si mesmo: “Eu son a Vida”. E se el se define a si
mesmo como “Vida” ¿como vai poder el darnos a nós outra cousa máis ca vida? É
case incríbel como se puido desfigurar tantas veces a súa mensaxe coma se fose
unha mensaxe de febleza ou debilidade, de indixencia e de morte. El non ten
nada que ver coa morte, pois é a mesma Vida.
No
texto de Xoán dísenos isto ben claro hoxe ó presentárnolo como bo pastor que
coñece as súas ovellas, é dicir, o pobo que o segue como rabaño feliz de se
sentir ben acompañado e dirixido por el. “Eu –así soan as palabras que Xoán pon
en boca de Xesús- eu doulles vida eterna”. Son expresións de moita relevancia e
fondura, que teñen que ver cunha necesidade básica de calquera de nós. Como xa
tantas veces volo teño comentado, hai alguén que non queira vivir e vivir
sempre, vivir eternamente? Se lamentabelmente nas noticias que lemos ou oímos,
máis dunha vez sentimos que nos bate forte o corazón ó lermos ou oírmos que
alguén se quitou a vida por algún tipo de problema que o afectaba moi duramente,
podemos estar ben seguros de que estes irmáns nosos non fixeron tal cousa
porque non quixesen vivir. Todo o contrario, pois o impulso de vida déunolo
Deus mesmo e a iso non somos nós capaces de renunciar en circunstancias
normais. O que pasa é que os graves problemas que poden ocorrer na vida poden chegar a facer crer ou convencer a un de
que a propia vida non ten xa sentido nin futuro. E sen ningunha esperanza de
vida nin de futuro é imposíbel querer seguir vivindo. Aínda que pareza
contraditorio, abandonan a vida precisamente porque a queren con toda a alma,
mais perciben erroneamente que as portas para acceder a ela se lles pechan irremediabelmente.
De
todo isto temos que deducir que, se como cristiáns cremos que Deus nos deu a
todos vida e en Xesús e por medio del nola deu tamén como “vida eterna”, entón
temos que loitar de tódalas formas posíbeis -cada un da forma que o Espírito
lle inspire- para que esta vida que recibimos non sexa só a miña, senón a de
todos. Porque a mensaxe de Xesús non está só dirixida a unha ou dúas ovellas,
utilizando a linguaxe pastoril e rural das parábolas de Xesús, senón a todo o
rabaño, é dicir, a todo o pobo de Deus, a todo o mundo. Por iso nada do que
ocorre fóra da pel do meu corpo me pode ser indiferente. Todo e todos deben interesarme
e afectarme. Tanto máis canto que a vida dos demais é algo que ten que ver
tamén coa miña, pois a vida é un agasallo común de Deus para todos e ninguén
pode considerar como algo exclusivo seu a vida que Deus concedeu para todos.
Volvendo
ó que nos di Xoán. Tan grande e tan divina é a vida que Xesús recibiu do seu
Pai (e lembremos que os pais son precisamente os que dan a vida) que o mesmo
Xoán pon unha vez máis aquí en boca de Xesús estas outras palabras: “Meu Pai e
mais eu somos un”. Palabras que aluden ó misterio da persoa de Xesús, tan
intima e profundamente unida ó misterio de seu Pai Deus.
Mais
isto significa tamén que ó traballarmos pola dignificación e pola vida de todos
-e de maneira especial a prol daqueles que se senten ameazados na súa vida e na
súa dignidade- estamos ó tempo a traballar pola divinización do mundo. Esa é,
en definitiva, a meta, o fin da aparición entre nós de Xesús, no que Deus, a
humanidade e o mundo formamos alomenos en proxecto unha misteriosa e
inconcibíbel unidade. Estamos, si, chamados todos en Xesús e por medio del, un
Deus humanizado, a sermos moi humanos. Mais ese é tamén o único camiño para
facérmonos moi divinos, á imaxe do Xesús que era “un” co Pai.
Por
iso nos fala Xoán tamén, na 2ª Lectura, da plenitude da nova vida que se nos
abrirá trala nosa morte particular. Daquela non teremos xa “máis fame nin
sede”, porque a nosa vida estará entón unida a aquel Deus que é fonte de vida e
plenitude.
Manuel Cabada Castro
VER TAMÉN:
https://www.gruposdejesus.com/4-pascua-c-xoan-1027-30-2/
Comentarios
Publicar un comentario