DOMINGO 1 DE CORESMA C

 Oracional Galego en Spotify

LECTURAS DO DÍA


LECTIO:

DOMINGO I DE CORESMA 

9 marzo 2025

            Hai só catro días, no mércores de cinza, empezabamos o tempo da Coresma, un nome que ten que ver (“coresma” – “corenta”) cos “corenta” días de xaxún que, segundo o texto do evanxeo, pasou Xesús no deserto tras ser bautizado por Xoán Bautista. Sabemos que o dos “corenta” días non hai que entendelo literalmente, pois trátase dun número simbólico de “plenitude”, segundo nos din os entendidos. Vén significar algo así coma se dixésemos: “Xesús foi tentado sempre”. Como sempre somos tentados tamén nós. Ás veces imaxinamos Xesús tan “divino” que nos pode resultar case incomprensíbel que puidese ser “tentado”. Mais el era tamén un ser humano. Só que moito máis humano e por iso precisamente moito máis divino tamén. Tan divino que era o fillo benquerido de Deus.

            Nos ciclos todos da liturxia coresmal fálasenos no primeiro domingo (o de hoxe) sobre as tentacións de Xesús. Na súa íntima relación co seu Pai Deus no deserto, veuse el tentado, pese a todo, polo espírito malo, polo Satán do que nos fala Lucas. Todo ser humano, todos e cada un de nós, somos un misterio para nós mesmos. Atráennos o poder, o prestixio, a fama. Queremos ser máis cós demais. E a estes pásalles outro tanto. E sabemos que se nos deixamos levar por todo iso, sofren a irmandade, a fraternidade, a igualdade. Xesús debeulle de dar moitas voltas a este duro conflito que se produce no interior de todos nós, tamén no seu propio interior.           Mais no deserto, na soidade consigo mesmo, en íntima compaña co Pai Deus, chegou Xesús á irrevogábel conclusión de que a vontade do seu Pai era a de instaurar no mundo un reino de amor e fraternidade. Por isoo deserto de Xesús será (a diferenza do deserto de Xoán Bautista) unha etapa pasaxeira que o levaría axiña a traballar directamente xunto cos seus apóstolos e discípulos a prol da instauración dese reino. Esa é a “boa nova” de Xesús.

            Os que nos describen a peripecia de Xesús no deserto, en loita entre o falaz convite de Satán ó poder e á fama e a chamada do Pai á instauración dun reino de fraternidade, fálannos do importante papel que nesa loita xoga o “Espírito Santo”. É ese Espírito divino quen empuxa, forza, leva Xesús ó deserto, algo así como unha poderosa onda dun mar impetuoso nos leva cara a onde ela quere. É ese Espírito forte de Deus quenlle clarifica as ideas a Xesús e lle dá forzas pra resistir as tentacións do mal espírito, do tentador, do Satán.     

            Será ese mesmo Espírito de Deus que o levou ó deserto quen o encamiñará tamén, fóra xa do deserto, cara ó encontro coas persoas do seu tempo. Coa xente normal e corrente que sofre as penurias que lles impoñen cantos se deixan levar polo espírito de Satán, é dicir, polos poderosos en cargos, diñeiro, prestixio social ou político. A tódolos marxinados ou desprezados polos de arriba vailles anunciar Xesús unha “boa nova”, unha “alegre noticia”, que ten como centro a experiencia de se sentiren irmáns entre si e fillos queridos de Deus Pai.

            A Coresma tivo noutros tempos un sentido algo tristeiro. De renuncia a certas cousas no comer ou de realización de determinadas prácticas penitenciais. De aí o contraste popular entre o Entroido destes festivos días pasados e a austera Coresma na que agora estamos xa. Unha Coresma que liturxicamente empezaba ademais con ese convite, na antiga fórmula da imposición da cinza, a lembrármonos de que “somos po e que en po nos imos converter”. Pola contra, a mensaxe da fórmula de imposición da cinza do mércores pasado é agora moito máis alegre e, tamén moito máis cristiá por concordar mellor coa mensaxe de Xesús. Agora é esta: “Convértete e cre no Evanxeo”. É dicir, vólvete cara á grande e alegre noticia de Xesús. E ben sabemos cal é esa boa nova. Nada máis e nada menos que a boa nova de Xesús mesmo, de que Deus está connosco, de que El nos quere como fillas e fillos del que somos e de que todos estamos destinados a formar parte dun reino sororal e fraternal de xustiza, de amor e de paz.

            Compráceme por iso a expresión tradicional galega “Antroido” (ou “Entroido”) máis cá de “Carnaval”. Porque “Entroido” se refire directamente á  “entrada”, á entrada na Coresma. Non hai xa que logo un “corte” entre o Entroido e a Coresma, tal como se vén representado popularmente nas troulas e festas do Entroido en contraste co austero rito do antigo comezo da Coresma aludindo a que non somos máis ca po. O Entroido é así só a porta de entrada, alegre e festeira, á ledicia, que nos trae Xesús, cando no novo rito se nos pide que nos convertamos ó “Evanxeo”, é dicir, á alegre nova de Xesús.

            Precisamente por ser esta “boa nova” unha boa nova para todos e non só para algúns, a nosa alegría ha ser inclusiva e non “exclusiva”.Esa é a fermosa tarefa que temos diante nosa neste tempo coresmal que acabamos de comezar. Pidámoslle ó Espírito Santo, ó Espírito de Deus, que nos empuxe con forza, tal e como o fixo con Xesús, ó “deserto” da nosa conversión a Deus Pai para así sermos quen de chegar a considerar tódalas persoas como irmáns e irmás.


Manuel Cabada Castro


VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/1-coresma-c-lucas-41-13-3/

FICHA 1 / FICHA 2 / FICHA 3

CALENDARIO / LAPBOOK

ORACIÓN SEMANAL





Comentarios

Publicacións populares