FICHA E LECTIO + ORACIONAL GALEGO: DOMINGO XII DE ORDINARIO A

 FICHAS ANTERIORES:

FICHA 1 / FICHA 2


LECTIO:

Afouteza cristiá 

(25 de xuño de 2023)


            Estamos hoxe ante un texto de Mateo, que nos quere insuflar azos e alento no noso estar no mundo. Un cristián non debería comportarse coma un ser tímido ou encollido, fuxido do mundo no que está, refuxiándose nun suposto comportamento puro e inmaculado, alleo ó encontro co mundo e cos seus problemas, ameazas e desafíos.

            Se a mensaxe fundamental de Xesús é a da nosa fraternidade universal en canto fillos queridos dun mesmo Pai Deus, isto quere dicir que a tal anuncio non se responde axeitadamente algo así como espetando un anuncio nun taboleiro para que a xente o lea e seguidamente o esqueza.

            Polo contrario, ese “reino” novo é algo que deberá ser construído co noso entusiasmo e a nosa actuación, impulsados polo espírito de Deus que para tal tarefa nos fornece de fe, esperanza e amor. Non podemos xa que logo comportarnos como células independentes unhas das outras, que realizan como mellor lles parece e de maneira illada o seu propio labor. Formamos entre todos un só corpo -como nos di o apóstolo Paulo- con membros diversos que exercen cadansúa función para ben de todos. Un corpo cunha única cabeza, Cristo Xesús, que nos une a todos con Deus Pai.

            Esta nosa fe convértese así en antídoto contra toda clase de medos, inseguridades ou angustias. Só desde esta gratuíta e agradecida seguridade, a de todos pertencermos a un mesmo corpo, o corpo místico de Cristo, pode Mateo poñer en boca de Xesús palabras como estas: “Non lles teñades medo ós que matan o corpo, mais non poden matar a alma... Non teñades medo, vós valedes máis ca tódolos pardais xuntos”.

            Na construción deste reino deberiamos ser, pois, animosos e valentes no traballo e no público e aberto dar testemuño de tal mensaxe: “O que vos digo na escuridade faládeo á plena luz; e o que oídes ás agachadas pregoádeo desde as azoteas".

            No fondo, un tal comportamento animoso e sinxelo está baseado en que sabemos que Deus nos quere ben en Xesús, como fillos ben queridos de Deus Pai e irmáns tamén polo tanto entre nós. Nisto nin o Pai nin o Fillo nos poderán endexamais fallar. “Mesmo os cabelos da vosa cabeza están todos contados”, dísenos no texto de Mateo. Se, pois, somos así fieis ó Fillo de Deus que nos quere, máis fiel o será el connosco, pois en fidelidade non se deixará superar por nós: “Todo o que volva por min diante dos homes, tamén eu hei volver por el diante do meu Pai que está nos ceos”.

            Este acendido alento co que el convida os seus apóstolos a anunciaren ó mundo a súa Boa Nova está en clara relación coa afirmación que fai sobre si mesmo ó nos dicir: “Eu son a luz do mundo”. El vese, pois, a si mesmo como aquel que coa máxima xenerosidade e sen exclusivismos de ningún tipo -coma a luz- ilumina, orienta e ofrece sentido a todos e en tódolos tempos. Á maneira do sol que, desde que a terra empezou a ser o que é, aluma e alumará de maneira pública e dadivosa ós que nela habitamos.

            Se Xesús nos é presentado, no texto de Mateo, animándonos a pregoar, desde o máis alto  e visible, a súa boa nova, outro tanto vén ser o que nos di Paulo na carta ós Efesios (5, 8-9) ó lles comunicar ós seus destinatarios que son eles, os Efesios, “luz no Señor”, “fillos da luz”. Ó el se expresar así, faise eco evidentemente dunha pasaxe algo anterior do evanxeo do propio Mateo (5, 14-15) na que se nos di: “Vós sodes a luz do mundo. Non se pode agachar unha cidade afincada na cima dun monte. Tampouco se acende unha lámpada para a poñer debaixo da artesa, senón sobre o candeeiro, para que alumee a tódolos da casa”.

            De xeito que todos deberiamos ser “luz do mundo”. E a luz ten que se deixar ver porque, do contrario, rompe coa súa función dadora de vida, liberdade e salvación.

            Sermos “luz do mundo” leva consigo, pois, entusiasmo e alegría. Deberiamos distanciarnos, xa que logo, de calquera tipo de actitude temerosa, cautelosa ou encollida ante os demais. Ben o soubo dicir o papa Francisco no seu escrito “A alegría do evanxeo” , quea comeza así: “A alegría do evanxeo enche o corazón e a vida enteira dos que se atopan con Xesús. Os que se deixan salvar por El son liberados do pecado, da tristeza, do baleiro interior, do illamento. Con Xesús Cristo nace sempre e renace a alegría”.

            Por iso, se queremos (en canto “luz do mundo” que somos) ofrecer ós demais a alegría que provén do evanxeo, teremos que ter en conta que –tal como se expresa o papa Francisco- “un evanxelizador no debería ter permanentemente cara de funeral”, pois o que queremos é “compartir” cos demais a “alegría” que nos trae a boa nova de Xesús. “O soño dun discípulo de Xesús –continúa el a dicir- non é encherse de inimigos, senón que a Palabra [de Deus] sexa acollida e manifeste o seu poder liberador”. Pois Deus quérenos “libres” e non “escravos”. Pídenos el por iso que sexamos “facilitadores da graza de Deus” e non “controladores” dela comportándonos erroneamente coma se fósemos empregados dunha “aduana”. Esta é a razón pola que no mesmo escrito o papa lles recorda ós sacerdotes que “o confesionario non debe ser unha sala de torturas”.

 

Manuel Cabada Castro


Comentarios

Publicacións populares