Sagrada Familia - ciclo A

 Oracional Galego en Spotify 

+ Enlace orixinal Oracional iVoox



LECTIO:

SAGRADA FAMILIA

28.XII.2025

 

            Próximos estamos a escena familiar do Nadal, cando o Neno Xesús é coma o sol que co seu resplandor fai desaparecer lúa e estrelas. Refírome a María, Xosé, pastores e o agarimoso gando que a tradición coloca á súa beira. Todos eles son algo esencial na primeira mensaxe de Xesús ó mundo coma fillo benquerido do Deus Pai. Pois a Palabra derradeira de Deus Pai ó mundo non se fixo escoitar dunha maneira illada, eremítica, desvinculada dos nosos modos de ser e de nacer. Ela aparece no seo agarimo dunha familia. O Deus cristián -Pai, Fillo e Espírito-ten desde sempre, de modo misterioso e incomprensíbel para nós, trazos familiares. Este Deus trinitario é así un determinado xeito -o máis misterioso e fondo que se pode concibir- de vida familiar. Un marabilloso modo de ser e de vivir en unidade e diferenza, modelo máximo e supremo de toda vida.Cando Xoán se atreve a describirnos como é Deus, dinos que é “amor”. Dificilmente poderiamos achegarnos a entender o que isto quere dicir se El fose en si mesmo un ser solitario, eremita, algo que en si mesmo non estivese relacionado con ninguén. Por iso entendemos algo mellor a Deus cando se nos di que Deus é en si mesmo un Deus en tres persoas, por máis que isto non suprima senón que agrande aínda máis o misterio de Deus.

            Familia significa así  pluralidade na unidade. O que crea esta unidade e pluralidade é precisamente o amor. Vedes así como a festa que celebramos hoxe da Sagrada Familia nos leva en principio alén do misterio concreto do nacemento de Xesús no seo dunha familia. Unha familia que carece dos medios e recursos que lles sobran ás familias ricas e poderosas, mais que é abondosa en algo que, se non se ten, de pouco lles serven en último termo eses outros medios exteriores. Pois se algo ten esta familia formada por María, Xosé e mailo Nenoé precisamente o amor co que se queren. Nisto non poden ter envexa a ninguén. Un amor que é o corazón de Deus mesmo. Por iso esta familia é verdadeiramente “sagrada”: a “Sagrada Familia” que estamos a celebrar.

            Sabemos que, para podermos amar alguén, hai que ter recibido amor. Por iso os fillos só poden amar os seus pais se experimentan o seu amor, o seu agarimo. Só así se constrúe unha familia na que todos os seus membros se atopan a gusto. Xustamente por iso, para podermos ter inclinación e forzas para amarmos a Deus, precisamos tamén coñecer e experimentar antes o moito que El nos quere. Deste xeito, por exemplo, se aprendemos a ver no Xesús de Nadal a proba concreta do amor que Deus Pai nos ten ó el nos dar o seu Fillo benquerido, entón sentirémonos fondamente movidos a amar a DeusPai, o seu fillo e irmán noso Xesús,as irmás e irmáns do mundo enteiro xunto con toda a realidade creada (vexetal ou animal) do noso mundo ou do universo enteiro.Só así seremos quen de formarmos unha familia semellante á Sagrada Familia de Nazaret e semellante tamén a esa especial “familia” orixinal e primeira que, de xeito misterioso, Deus mesmo é.

            Desde estas consideraciónsé relativamente doado comprender o programa que Paulo nos propón na súa carta de hoxe ós Colosenses: “revestídevos de sentimentos de misericordia, de bondade, de humildade, de sinxeleza, de tolerancia. Aturádevos uns ós outros e perdoádevos... Cinguídevos co amor... Maridos, amade as vosas mulleres... Pais, non asoballedes os vosos fillos”. Todo isto era unha verdadeira revolución nuns tempos nos que, por exemplo, a muller adoitaba ser considerada como algo inferior e subordinado ó varón e no que a importancia do amor ós fillos tardaría aíndaséculos en ser descuberta. Algo que continúa aínda a ser revolucionario nos tempos actuais,ante a sorpresa e admiración da xente cando tamén o papa Francisco nos falaba da importancia da “tenrura” e do agarimo, que el mesmo practicaba un día si e outro tamén con enfermos, pobres ou xente carente de recursos materiais. El xustificaba este seu comportamento co que nos dicía na súa Exhortación que leva como título “A alegría do evanxeo”. Velaquí vai un anaco do que nela podedes ler: “Todo ser humano é obxecto da tenrura infinita do Señor, e El mesmo habita na súa vida. Xesús Cristo deu o seu precioso sangue na cruz por esa persoa. Alén de toda aparencia, cada un é inmensamente sagrado e merece o noso cariño e a nosa entrega. Por iso, se consigo axudar unha soa persoa a vivir mellor, iso xa xustifica a entrega da miña vida”. El faalabaademais textualmente nesta súa “Exhortación” de que toda persoa é “inmensamente sagrada”. Pois ben, se isto é así, non nos deberiamos limitar a considerar “sagrados” unicamente os membros -Xesús, María, Xosé- da chamada “Sagrada Familia”. Pois para Francisco “sagrados” somos todos, alén da nosa particular aparencia exterior. De modo que así como bicamos unha reliquia ou unha imaxe relixiosa, con moita máis razón deberiamos facelo cun enfermo ou semellante. Así procedíapor exemplo o papa Francisco en determinadas cerimonias da Semana Santa.


Manuel Cabada Castro

 

[Manuel Cabada Castro, Boa nova para tempos novos. Comentarios velaíños aos evanxeos dominicais. Vigo, SEPT (Sociedade de Estudos, Publicacións e Traballos) - As Edicións do Adro). Ciclos A, B e C. Tres tomos (2024-2025).Distribución: Editorial Galaxia]


VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/sagrada-familia-a-mateu-213-15-19-23-3/


Comentarios

Publicacións populares