INMACULADA CONCEPCIÓN 2025
CONSAGRACIÓN A MARÍA
Virxe María, ao teu Inmaculado Corazón
confiamos hoxe as nosas vidas.
Protéxenos coma fillos teus.
Condúcenos da túa man.
Ensínanos a vivir na verdade,
que é Xesucristo.
Fortalece a nosa vontade
para que nunca
queiramos vivir separados de Ti.
Sosténnos nos nosos compromisos
como cristiáns bautizados
e fai que tamén en nós
coma en Ti
se cumpra sempre
a vontade de Deus.
Inmaculado Corazón de María
sé Ti a nosa salvación.
INMACULADA CONCEPCIÓN
8.XII.2025
En
relación coa festividade da Inmaculada Concepción podemos dicir que María foi a
primeira crente, a primeira cristiá. Con anterioridade incluso ós mesmos
Apóstolos, en canto que creu na palabra de Deus dirixida a ela e aceptou con
humildade o convite de Deus para ela ser nai de Xesús, o noso irmán maior. Por
iso chamámola Nai de Deus, nai da Igrexa e nai da esperanza.Por esta fonda,
íntima e inimaxinábel relación con Deus tiña que estar María lonxe de calquera
forma de pecado dende o primeiro intre da súa existencia. De aquí provén a súa
grandeza. Ela é a “chea de graza”, tal como a invocamos na oración “Deus te
salve, María, chea de graza...”. Porque se estar en “graza”, ter a “graza de
Deus” significa estar a ben con Deus, non pode haber persoa humana no mundo coa
que Deus poida estar máis a gusto ca con quen é a Nai de Xesús.Agora ben, para
ser María a “chea de graza” tivo que lle deixar -para dicilo dalgunha maneira-
moito espazo a Deus para el poder habitar plenamente nela. Ela faise así
pequena de todo. Ata se converter na “escraviña” de Deus. Integramente dedicada
ó seu servizo: “Velaquí a escrava do Señor”.
María
era totalmente consciente de que para Deus realizar nela as súas marabillas, as
súas grandezas, non podía haber outro camiño có de ela non ser obstáculo algún
á obra de Deus. É dicir, recoñecerse pequena ante a grandeza do poder e da
bondade de Deus. Foi así como María se converteu en verdadeiramente “grande”.
Recoñecerao no seu fermoso himno do “Magníficat”, cando vai visitar a súa curmá:
“Proclama a miña alma a grandeza do Señor, alédase o meu espírito en Deus o meu
Salvador, porque ollou a humillación da súa escrava... O poderoso fixo obras
grandes por medio de min”. En tal sentido cómpre ter en conta un detalle
filolóxico que non carece de importancia. Refírome a que propiamente non
deberiamos dicir sen máis de María que está “chea” de graza, senón que foi
“enchida” (por Deus) de graza. Así o quere dar a entender o propio Lucas cando
escribe en grego “kejaritoméne”, que é unha forma verbal pasiva. Como se
dixésemos: “Alédate, María, Deus encheute de graza”. Deste modo vén expresar Lucas que é sempre
Deus quen toma a iniciativa, quen “enche”. Por iso María di a verdade cando
manifesta que foi Deus -non ela- quen fixo que nela xurdisen grandes
marabillas.
Mais
non deberiamos quedarnos nesta obrigada loa de María Inmaculada pola grandeza
que recibiu de Deus. Tampouco nos deberiamos limitar a lle agradecer a Deus as
grandezas que realiza no mundo ó se facer fillo en Xesús dunha muller, María, que non por iso deixa de continuar a ser unha
criatura humana como calquera de nós.Porque a grandeza realizada por Deus en
María é unha case incríbel mensaxe. Pois todas e todos estamos dalgún xeito
representados nela en canto “chea de graza”. A diferenza está en que o que en
María é “plenitude de graza”, en nós, en toda a humanidade, éproxecto que Deus
está aínda a realizar. Toda a humanidade temos o mesmo destino: deixármonos
encher pola sobreabundante graza de Deus, un destino no que María vai diante nosa.
Para así formarmos xunto con ela unha mesma e única comunidade de amor a Deus
Pai e de mutuo amor entre todos.
Tal
vén ser o destino do que nos fala o apóstolo Paulo na carta ós Efesios,
candodi: “Deus Pai bendiciunos con toda bendición espiritual, en Cristo”. Deus
“escolleunos para sermos santos e sen
mancha [é dicir, “in-maculados”]”. Estamos “predestinados polo Pai a sermos
fillos adoptivos seus”. Fomos “prelixidos... para sermos imaxe da súa
gloria”.Agora ben, que significado concreto ten todo isto para nós alén de
recoñecermos e agradecermos o grandioso destino que Deus nos ten
preparado?Coido que a grandiosidade desta festa da Inmaculada está en que nos
pon de manifesto que cando alguén se entrega en corpo e alma a Deus, pode Deus
facer nel e con el verdadeiras marabillas. Pode convertelo, como ocorre en
María, en vivo e sorprendente instrumento de salvación para moitos.
María
foi así a que nos trouxo Xesús ó mundo. E Xesússignifica Salvador. Foi ela a
que, coa súa plenitude de graza, puido ter no seu colo o desexado de tódalas
nacións, o Deus feito home. Foi ela a que no seu fillo Xesús nos deu a
posibilidade dunha fraternidade universal con todos. E non imaxinemos María
como unha muller fóra do normal, recluída no interior de si mesma coma se o peso
da súa gran dignidade a paralizase. Ela entendeuse sempre a si mesma como a
“escraviña” de Deus, como muller sinxela, pobre, dilixente e traballadora, fiel
coma ninguén a Deus e ós demais, espallando entre todos o amor que ela recibira
abondosamente de Deus. Como podería ser doutra forma a nai de Xesús, daquel que
naceu e viviu toda a súa vida entre pobres e sinxelos e identificándose ademais
con eles?
Manuel Cabada Castro
[Manuel Cabada Castro, Boa nova para tempos novos. Comentarios velaíños
aos evanxeos dominicais. Vigo, SEPT (Sociedade de Estudos, Publicacións e
Traballos) - As Edicións do Adro). Ciclos A, B e C. Tres tomos (2024-2025).
Distribución: Editorial Galaxia]







Comentarios
Publicar un comentario