DOMINGO XXVIII DO TPO. ORDINARIO C

                                                  Oracional Galego en Spotify 

+ Enlace orixinal Oracional iVoox



LECTIO:

Gafos e Xesús-12 outubro 2025

            Sabemos polas moitas informacións que recibimosdas traxedias nas que se ven envoltas tantas persoas que  intentan atopar unha vida digna e que están ameazados pola pobreza e as guerras.           Aseméllanse en certa medida a aqueles impuros, gafos ou leprosos, dos que se nos fala neste domingo no Evanxeo. Nos tempos de Xesús tiñan que vivir afastados dos lugares normais onde vivían, pois era xente impura, enferma, pecadora. O pecado estaba culturalmente asociado á enfermidade. De modo que ademais de padeceren unha concreta doenza física eran considerados como impuros. Con eles había que falar dende lonxe, a voces, tal como eles o fan con Xesús: “Xesús, Mestre, ten dó de nós”. Para que a súa enfermidade non contaminase tamén Xesús ou algún dos seus acompañantes.

            Unha vez máis, é tamén o evanxeo de Lucas o único que nos deixa constancia deste encontro dos gafos con Xesús. Lucas, é dicir, o evanxelista que sempre nos quere poñer diante dos ollos o Xesús liberador, o que practica a misericordia e a bondade con todos, sexan como sexan, pensen como pensen, falen como falen, sexa cal sexa a cor da pel do seu corpo. El fai, polo tanto, con eles o que ten que facer en canto Salvador e Liberador: sandalos da súa enfermidade, dicíndolles que vaian presentarse aos sacerdotes. O que significaba que antes de se presentaren aos sacerdotes ficarían libres da lepra. Pois o que os sacerdotes facían non era máis ca certificar a súa curación.

            Naqueles tempos non era tarefa doada acabar con esta discriminación cultural, social e relixiosa que sufrían estas persoas. Mais os significativos xestos de Xesús con elas foron poñendo as bases para a supresión de toda inhumana discriminación. Aínda así e nun sitio ou noutro, este tipo de discriminación segue vixente aínda hoxe en día. Aos que teñen boa posición económica ou social ábrenselles as portas, mentres que os necesitados, defraudados, endebedados, refuxiados e xente semellante petan ás portas dos poderosos e estas non se lles abren.

            Sabemos que de, maneira moi sonora, o papa Francisco criticou duramente as traxedias e naufraxios dos que buscaban refuxiarse en Europa afirmando, sen paliativos e sen utilizar unha linguaxe que poderiamos chamar politicamente correcta, que iso “é unha vergonza”. Éo sen dúbida, tendo en conta sobre todo a secular presenza do cristianismo nos países europeos.De tódolos xeitos, o acento principal do evanxeo de hoxe semella estar nun aspecto complementario. Refírome á actitude agradecida dun (dun ) dos gafos sandados da súa lepra. Porque resulta que o que aquí é loado e bendicido por Xesús é tamén un discriminado, un estranxeiro. Aquel que, ao se decatar da súa curación, deu volta antes de chegar onda os sacerdotes. Era un samaritano e un samaritano era para un xudeu algo así como un “estranxeiro”.

            Decatámonos así como Lucas pon fortemente de relevo que a graza de Deus que se nos manifesta en Xesúsestá aberta a todos sen distinción de razas, relixións, culturas ou calquera outra cualificación que queiramos engadir. Tódalas persoas recibimos, dun mesmo e único Deus, Pai de Xesús e de todos, o noso ser, a nosa vida, a nosa común irmandade con el. Sendo isto así, a nosa actitude principal e primeira con Deus debería ser a do agradecemento. Así o tentamos facer nestes encontros comunitarios ao celebrarmos conxuntamente a eucaristía, que etimoloxicamente quere dicir –como ben sabedes- acción de grazas. Agradecemento.

            Sermos agradecidos é sinal de madureza na vida. Ás nenas ou nenos non se lles pode pedir tal cousa porque eles están felizmente convencidos de que todo o que reciben dos demais é algo simplemente natural. Tanto os queren os seus pais, os seus familiares e amigos. Pouco a pouco irán dándose conta do misteriosa que é a vida, de que eles existen porque houbo alguén que antes os quixo. Nenos fomos todos nalgún momento da nosa vida. E como adultos que agora somos en idade, tentando selo  tamén na fe, teriamos que amosar esta madureza agradecéndolle a Deus ternos dado vida, tanto a que chamamos física ou biolóxica coma a que os teólogos chaman sobrenatural, a vida da graza, a vida da nosa relación filial con Deus e da nosa irmandade con todos.

            Ao gafo curado, o único que lle expresa o seu agradecemento, dille Xesús: “Vaite. Salvoute a túa fe”. Pois ben, para que Xesús faga honor ao significado que este nome ten de “Salvador”, tennos que dar antes esa fe sobre a que el nos di que ela nos salva. Non pensemos que a fe do gafo, loada por Xesús como causa da súa salvación, é unha fe que o mesmo gafo tirou desde o interior de si mesmo, desde as súas propias capacidades naturais. Non. Toda fe é un don de Deus. Igual cá curación da lepra que o gafo acaba de experimentar. Isto quere dicir, xa que logo, que o que Xesús chama “a túa fe” é sempre e ante todo a graza da fe que Deus mesmo pon por medio de Xesús nos nosos corazóns.


Manuel Cabada Castro



Comentarios

Publicacións populares