DOMINGO III DO TPO. ORDINARIO C

Oracional Galego en Spotify



LECTURAS DO DÍA


LECTIO:

DOMINGO III T. O.- C

(26. I. 2025)

            Os textos a comentar son para min algo especiais e sorprendentes. Sobre a primeira carta de Paulo ós Corintios, non vou dicir ren. Os comentarios de Paulo sobre o corpo místico de Cristo, no que este é cabeza ou corazón e sobre que os demais somos membros moi diversos que formamos con el unha unidade son tan doados de entender que non precisan aclaracións. Vou facer só uns comentarios sobre a primeira Lectura e o Evanxeo por presentaren escenas que teñen unha certa semellanza co que adoitamos facer nas nosas eucaristías.

            Na primeira Lectura ofrécesenos algo así como unha “homilía” do sacerdote Esdras, subido sobre unha tarima de madeira á vista de todo o pobo. Algo emocionante. “Todo o pobo –dísenos alí- estaba atento á lectura do libro da lei”. Homes, mulleres e mais (que fermoso!) “todos aqueles que eran capaces de pensar”. Mais este pobo oínte non estaba alí esperando, paciente e cortesmente, a que Esdras rematase por fin o seu discurso. Todo o contrario. Participaba, coa súa atención, cos choros e laios da súa emoción, no que alí se explicaba sobre o libro da lei. Dísenos alí: “Todo o pobo choraba”, dísenos alí. Tanto que os que dirixían a asemblea tiveron que convidalos e case forzalos a que deixasen de chorar, porque –tal como eles argumentaban- “o gozo do Señor é a vosa forza”. De modo que xa no Antigo Testamento os encargados nesta ocasión de se dirixiren ó pobo anunciaban dalgún modo un pequeno “evanxeo”, unha pequena boa nova. A nova de que o seu Deus quere ser tamén un Deus ó que lle gusta que o pobo viva. E que viva ben, con plenitude e alegría: “alegrándose no Señor”.

            Este tipo de homilía veterotestamentaria da Primeira Lectura vén sendo algo así como a preparación ou o contexto da incomparabelmente máis emocionante homilía que vai facer Xesús en Nazaret. Él “criárase” alí. A xente coñéceo ben. É un máis dos veciños. Oficialmente, non ten categoría ningunha, nin civil nin relixiosa. Non é sacerdote, nin escriba nin cousa semellante. Mais iso si. A xente, dinos Lucas, falaba moi ben del. Seguramente porque estaba verdadeiramente comprometido cos problemas e as necesidades dos veciños e compañeiros. Sabían tamén que mantiña unha relación especial de confianza con Deus, ó que trataba e do que falaba con fondo agarimo como pai seu e pai de todos. Pois ben, Xesús tiñao costume de ir os sábados cos demais á sinagoga. Algo así como vindes vós os sábados pola tarde ou os domingos á igrexa. Mais esta vez, na sinagoga, síntese el impulsado, “coa forza do Espírito Santo” (dinos Lucas) a se dirixir ós demais veciños e coñecidos para lles comunicar algo moi importante sobre o seu fondo e agarimoso trato co seu Pai Deus. Un Deus que se lle manifesta como Pai-Nai del e tamén de todos. Xesús non vai falar coa autoridade que lle podería conferir ser un letrado ou mestre da lei, pois el non tiña ningunha autoridade deste tipo. El falará unicamente desde a súa misteriosa e íntima experiencia persoal.

            Sempre me emociona (como ós que escoitaban ó sacerdote Esdras) esta escena de Xesús dirixíndoseó seus oíntes na sinagoga. Dado o preciso relato dos feitos, a Lucas -que non chegou a coñecer persoalmente a Xesús- seguramente llo debeu de comunicar alguén que presenciara ou polo menos oíra atentamente falar do alí ocorrido. A escena lémbrame un pouco esas películas de “suspense” que nos fan conter a respiración. Lucas dinos que a xente toda da sinagoga tiña os ollos “fixos nel”.

            Xesús é estimado pola xente polo seu sorprendente modo de se comportar. Mais o que alí vai dicir superará todo o previsíbel tanto desde un punto de vista relixioso como civil. El, unha persoa pobre coma os demais, vaise manifestar ante eles como a presenza viva, concreta e histórica, dun Deus que non é nin quere ser castigador nin opresor. Só liberador. E iso de maneira concreta e social, porque Lucas non ten na súamensaxe sobre Xesús ningún recendo espiritualista ou descarnado. O texto que Xesús lles le pertence ó profeta Isaías. Lembrémolo porque non ten desperdicio:O Espírito do Señor está sobre min porque El foi quen me unxiu para lles proclamar a Boa Nova ós pobres. Mandoume para lles anunciar a liberación ós secuestrados e a vista ós cegos, para lles dar liberdade ós asoballados e proclamar o ano de graza do Señor.

            O comentario de Xesús sobre este texto sagrado non pode ser nin máis curto nin máis plástico: “Hoxe cúmprese diante vosa esta pasaxe da Escritura”. É dicir, alí está en persoa diante dos seus abraiados veciños, na persoa de Xesús, o cumprimento do texto de Isaías. Un texto absolutamente alegre, liberador e perdoador para os asoballados por calquera tipo de inxustiza. Sabemos polo que nos di Lucas (aínda que non está recollido no texto de hoxe) que a xente non acabou de comprender esta mensaxe liberadora de Xesús, acostumada como estaba á imaxe dun Deus xusticeiro. Ademais, non casaba ben tampouco a imaxe que tiñan dun Deus omnipotente coa humilde presenza dun Xesús a quen todos coñecían como veciño e compañeiro, mais sometido tamén á pobreza e á discriminación social. Por iso comentaban: “¿Pero non é este o fillo de Xosé?”.

            Remato. Teremos que loitar sempre contra as falsas concepcións que nos agachan a verdadeira face dun Deus que en Xesús se nos manifestou como compañeiro e irmán.- 


Manuel Cabada Castro



VER TAMÉN:



FICHA 1 / FICHA 2 / FICHA 3










Comentarios

Publicacións populares