DOMINGO XIX DO TEMPO ORDINARIO B

 Oracional Galego en Spotify

LECTURAS DO DÍA


LECTIO:

 SOÑOS DE INMORTALIDADE OU MÁIS.

Domingo XIX ordinario. 11 de agosto de 2024

         Polo que Xoán nos conta, os oíntes da afirmación de Xesús que el era o “pan da vida” entenderan bastante ben o que el lles quería dicir con iso.

         O que pasa é que, para o modo de eles veren as cousas, non acababan de casar ben a persoa de Xesús coa idea que eles tiñan de Deus. Pois Deus era para eles aquel ser grandioso que estaba alá arriba no ceo, máis arriba das últimas estrelas. Un Deus creador e gobernador  do mundo, mais que só é anunciado a través das palabras da lei e dos seus profetas. Mais resulta que agora Xesús se nos presenta a si mesmo como a verdadeira e definitiva palabra de Deus ao mundo, a palabra dun Deus que agora se nos descobre como Pai agarimoso de todos. Comonos di Xoán noutra pasaxe, “a Palabra fíxose carne”. Carne de Deus, polo tanto, que se pode tocar, oír e comer.

         En consecuencia, o Deus “que está no ceo” é tamén, en Xesús, o Deus que se fai presente na terra, o “Emmanuel”, é dicir, o “Deus connosco”. Toda a grandeza, o misterio e o segredo do cristianismo radica nisto. De Xesús sabían os seus oíntes quen eran os seus pais e mais a súa parentela, a que se dedicaban e de onde eran. Como podía ser el o pan que baixou do ceo? Tal como nos di Xoán: “Non lle coñecemos o pai e mais a nai?”.

         Xesús sabía que estas cousas son humanamente incomprensíbeis sen a axuda do alto. Por iso, non intenta basealas en argumentos racionais ou simplemente humanos, senón que apela á fe. Unha fe que non procede só de Xesús, senón do Pai que manda o seu Espírito aos corazóns dos que coa súa axuda se converten en crentes. Tal e como lles dicía Xesús, “ninguén pode vir onda min se non o trae o Pai que me mandou”.

         Con todo, a verdade é que, se Deus se nos mostra misterioso en Xesús (e así o viron tamén os seus contemporáneos), tamén a nosa vida humana toda resulta ser moi misteriosa. Misteriosa porque non deixa de ser ben estraño que por moito que saibamos que non podemos vivir sempre, non deixemos a pesares diso de querelo, de desexarmos ser eternos. Un desexo dese calibre infinito non pode provir dun ser só simplemente limitado ou finito. Ten que vir en última instancia de alguén que é en si mesmo absolutamente infinito e que deixou a pegada desta procedencia no noso ser, que resulta ser así finito mais dalgún xeito tamén infinito.

         Pois ben, Deus puxo eses desexos ou marca infinita en nós e el váinolos satisfacer, converténdose el mesmo na persoa de Xesús en alimento da nosa inmortalidade. Unha inmortalidade que comeza nesta nosa vida, pero que non nos vai fallar estrepitosamente ao atopármonos co noso pasamento concreto e individual.

         Deste xeito, a nosa fe cristiá entra, como vedes, no máis fondo é íntimo da nosa apetencia de vida e de inmortalidade. Nesta busca de vida e inmortalidade traballaron e traballan, sufriron e sofren, loitaron e loitan as persoas todas de todas as culturas e países do mundo enteiro.

         Se Deus non tivese posto en nós tales desexos, uns desexos que son en realidade os que conforman o noso verdadeiro carácter humano, entón a mensaxe de Xesús non tería obxecto nin sentido ningún. Para que anunciarnos e prometernos Xesús unha vida eterna se non tivésemos ningunha apetencia dela? En realidade, a humanidade nin sequera existiría, nin estariamos hoxe polo tanto aquí se o desexo de vivirmos e existirmos sempre non nos mobilizase fondamente desde o máis fondo de nós mesmos.

         Sabemos, por outra parte, moi ben que os alimentos materiais que sosteñen e prolongandurante un tempo a nosa existencia non nos fan inmortais. Nisto reis, gobernantes, ricos e pobres non nos diferenciamos en definitiva gran cousa.De modo que quen verdadeiramente nos permite e nos capacita para sermos inmortais é o Xesús no que cremos. Así nolo anuncia el con toda claridade: “Eu son o pan da vida. Os vosos pais comeron o maná no deserto, pero morreron. Este é o pan que baixa do ceo, para que quen coma del non morra... Se alguén come deste pan, vivirá para sempre”.

         Non deberiamos, con todo, individualizar excesivamente en Xesús a nosa comuñón coa súa persoa coma se el estivese apartado ou desvencellado daqueles que non se identifican con nós. Porque alimentármonos de Xesús, é dicir, da súa palabra e da súa persoa, quere dicir asumir tamén nós mesmos as preocupacións, necesidades e problemas daquelas persoas coas que nos atopemos na vida. Se nos alimentamos dun Xesús que deu a súa vida por todos, os seus sentimentos deberían converterse tamén en nosos cando escoitamos a súa palabra ou o recibimos con agradecemento na comuñón eucarística.

         Realizamos deste xeito aquilo do que nos fala Paulo na súa carta de hoxe aos Efesios: “Facédevos imitadores de Deus, coma fillos queridos, e camiñade no amor, igual que Cristo vos amou e se entregou por nós”.É así tamén como nos iremos convertendo de verdade en “divinos”. Pois xa sabemos a diferenza que existe entre tomar un alimento de orixe vexetal ou animal e recibir en nós o alimento da palabra de Deus ou de Xesús na comuñón eucarística. No primeiro caso o alimento transfórmase en constituínte do noso corpo, que queda así robustecido grazas a el. En cambio, no segundo caso, somos nós en definitiva os que nos imos transformando paseniñamente en Cristo, chegando así a formarmos parte do que adoitamos chamar o corpo místico de Cristo. Somos, pois, nós os que nos imos divinizando, porque Deus, o don recibido, é infinitamente superior a nós.

         Para podermos acadar esta divinización teremos que alimentarnos, xa que logo, cunha comida que garde proporción con tan grandiosa meta. E esta comida témola sempre á nosa disposición, pois é o propio Xesús quen se nos dá sempre como comida.

Comentarios

Publicacións populares