5º DOMINGO DE PASCUA - CICLO B

 Oracional Galego en Spotify

LECTURAS DO DÍA


LECTIO:

APRENDENDO DA VIDE. 

Domingo V de Pascua

         Como ben sabedes e é lóxico e natural, Xesús empregaba para dar a coñecer a súa mensaxe comparanzas relacionadas coa vida e co traballo da xente coa que convivía. Eran comparanzas sinxelas, doadas de comprender.

         Menos mal que aínda hoxe, malia os progresos da técnica, temos a posibilidade de ver e observar cos nosos ollos de onde vén o viño que sae a grolos dunha botella, etiquetada ou non, que nos poñen na mesa. Hai todo un proceso, coidadoso e delicado, desde aquel vello e retorcido tronco da vide, que se mantén firme na terra do seu dono, ata que se pode degustar o viño saído dela nun alegre xantar con familiares, amigos ou convidados.

         O viño ten que ver e tivo sempre que ver coa alegría de bebelo en compaña doutros, creando amizade e compañeirismo, construíndo así comunidade e fraternidade.

         Cómpre non esquecer que tamén as eucaristías que celebramos teñen que ver con esa comunidade de vida, de fe e de alegría que queremos ir construíndo pouco a pouco arredor da mesa do corpo e do sangue do Señor. Na comuñón recibímolo a el precisamente en forma de pan e de viño.

         De maneira especial nos domingos de Pascua que estamos a celebrar convídasenos –e concretamente na liturxia deste domingo– a vivirmos a “santa alegría da Pascua”, da que se nos di ademais que é preparación para a “alegría eterna” que nos espera a todos.

         Ben. Para entendermos o que nos refire Xoán sobre a comparanza do reino de Deus coa vide hai que saber distinguir –e isto é doado– entre o labrego dono da viña, asvides plantadas na súa leira e as ramas ou bacelos da vide dos que penduran os prezados acios acugulados de bagos ou uvas.

         Hai aí unha especie de trindade: labrego, vide e bacelos ou ramas da vide. Unha trindade que lle serve a Xesús para nos falar da unión e relación íntima que debemos ter con el e, a través del, con Deus Pai.

         O labrego tradicional coida, mañá e tarde, da súa viña. Está curtido polo sol, polas chuvias, polos temporais. A súa pel asemella a cortiza do tronco da vide: recia, morena. Podería dicirse que a vide é filla do labrego. Mais sobre todo o labrego ama a súa viña. Coida dela con agarimo de pai. No deixa que follas ou ramallos sobrantes afoguen a súa teima e esperanza de que a vide poida producir acios fermosos, agradábeis á vista e ao padal. Cando o labrego a poda, non a quere asustar nin lle causar dor. É só para que a vide sexa máis ela mesma e máis semellante ao seu pai, o labrego.

         Moi fermosa é a comparanza que fai Xesús de seu Pai Deus co labrego que coida amorosamente da viña!

         Como digo, Xoán quere axudarnos a entender a unión que deberiamos ter nós, os bacelos (as ramas da vide), coa vide mesma, que é Xesús. Mais tamén a unión que ten a vide, Xesús, co labrego que é seu Pai. Sen este labrego-Deus Pai non habería viña nin vides, porque as malas herbas e os xabarís acabarían con ela.

         Agora ben, se Xesús (que é a vide) non pode existir sen o seu pai-Deus, menos aínda poderiamos nós existir se non estivésemos unidos a esta vide que é Xesús. De Xesús é de onde os bacelos ou as ramas da vide (que somos nós) recibimos a seiva divina que nos vai divinizando pouco a pouco. De tal maneira que se nos cortan con coidadiño da vide e nos plantan nun terreo axeitado poderemos converternos en novas vides á semellanza da vide nai ou primeira que é Xesús, pois levamos a seiva de Xesús connosco.

         O que non é posíbel é crer que poderiamos subsistir por nós mesmos sen relación coa vide, que é Xesús. Neste circula, bule e ferve a seiva divina que vén do Pai-Deus, de quen todo procede. Só del podemos recibir a forza que precisamos para vivirmos con alegría, esperanza e amor. “Fóra de min –dísenos no texto do evanxeo – non podedes facer nada”.

         Pero é que ademais –aínda que disto non se nos fala directamente– a comparanza da vide ten que ver coa mutuafraternidade que deberiamos practicar. Nos bacelos, nas ramas da vide, é dicir, en nós mesmos circula unha mesma seiva: a seiva de Deus que se fai presente na vide que é Xesús, ese don infinito de Deus Pai e do Espírito ao mundo. Esta seiva divina, que circula por todos os bacelos da vide, é a que nos converte en verdadeiros irmáns. Pois participamos dunha mesma vida e dun mesmo agarimo común, o amor que lle ten Deus Pai ao mundo e que se nos manifestou en Xesús.

         Falamos da unión que temos que ter con Xesús e con Deus Pai para podermos producir froitos saborosos de xustiza, de paz e de amor. Mais esta unión non nos fai uniformes, como tampouco hai nunha mesma vide un bacelo exactamente igual a outro ou un acio de uvas que sexa totalmente idéntico a outro. O Deus que é un, mais que é tamén diferente en si mesmo (en canto Pai, Fillo ou Espírito), quere construír así en nós unidade e diferenza, unión de cada un de nós con el e cos demais, mais mantendo cada un a propia identidade, a súa diferenza respecto dos demais.

         Construír un mundo así, unido e diferente segundo as diversas culturas e as diversas maneiras de ser, é unha tarefa á que nos deberiamos dedicar sempre con teima, ledicia e esperanza. Mais sabendo que só acadaremos realizar esta grande obra se nos mantemos unidos coa vide, que é Xesús, e por medio deste co labrego traballador e agarimoso por excelencia, Deus-Pai.

 

Manuel Cabada Castro


VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/5-pascua-b-xoan-151-8-2/

FICHAS PASCUA B



Comentarios

Publicacións populares