2º DOMINGO DE PASCUA - CICLO B

Oracional Galego en Spotify 

LECTURAS DO DÍA 


LECTIO:

SERMOS TOMÉ

 Domingo II de Pascua. 7 abril 2024


            Os evanxeos, coma o de Xoán, fálannos da alegría dos discípulos cando van facendo, individual e comunitariamente, a experiencia de Xesús resucitado. Xoán dinos que, ao veren o Señor, os discípulos se alegraron.

            A nós, séculos despois, pásanos algo semellante ao que lle aconteceu a Tomé. Desexariamos, coma el, termos probas e experiencias directas e tanxíbeis de que Xesús seguía e segue a vivir trala súa morte na cruz.

            Mais se os discípulos de Xesús creron porque, como se nos di, “viron”, a nosa crenza en Xesús resucitado terá que basearse, non na nosa “visión”, senón na nosa “fe”. Trátase dunha fe que ten os seus alicerces no testemuño dos primeiros discípulos de Xesús. En calquera caso, podemos dicir tamén que, como compensación de non termos esa “visión” que si tiveron as primeiras testemuñas de Xesús podemos en cambio sentir en nós a alegría das palabras que dalgúnxeito dirixe Xesús a cantos nos tempos posteriores recibimos o anuncio da súa boa nova: “Benia os que creron sen veren!”.

            O episodio relacionado co apóstolo Tomé aparece só no texto de Xoán. En realidade, dinos incluso o mesmo Xoán que houbo “moitos outros signos” realizados por Xesús, despois de resucitado, que Xoán tampouco nos conta de xeito concreto. De modo que eses signos que para un xornalista de hoxe terían un grande interese, semella que a Xoán non lle doe moito non contalos.

            Os discípulos de Xesús saben ben que o importante e decisivo é o encontro con el. Co Xesús de antes e de despois da resurrección. E para atopármonos con Xesús e adherírmonos a el abonda un par de experiencias fondas e íntimas con el. Os evanxelistas non son xornalistas, senón transmisores dalgunhas desas experiencias que tiveron con Xesús.

            Por iso Xoán, pensando seguramente nas persoas que non participaron inmediata e directamente nesas experiencias, preséntanos a escena de Tomé. Este lémbrame un pouco, aínda que sexa como digo só un pouco, a parábola conmovedora de Xesús sobre o fillo pródigo (ou, máis exactamente, a parábola sobre o “Pai bondadoso”). Nesa parábola fálasenos da bondade a toda proba de Deus de seu Pai e noso Pai tamén. Cando volve o seu fillo despois de o pai moito esperalo, este apértao con agarimo sen lle rifar nin lle botarlle en cara a súa conduta. Dun xeito semellante, é agora Xesús quen se comportaamorosamente condescendente co seu apóstolo. Acepta sen reparos as condicións que Tomé puxera para crer nel: ver directamente as furas dos cravos nas súas mans e comprobar amodo e directamente que el é verdadeiramente o Xesús co que convivira e non unha pantasma.

            Os encontros con Deus están sempre cheos de paz, de ledicia, de perdón xeneroso, de xestos moi humanos. É esa atmosfera a que Xoán recrea no seu relato da aparición de Xesús no medio dos seus discípulos, cando eles estaban cheos de medo e precaucións trala morte ignominiosa do seu Mestre.

            O primeiro saúdo quere xa romper con medos, posíbeis acusacións mutuas ou desencontros no seo do grupo dos discípulos. “Paz convosco”. No encontro posterior oito días despois, xa con Tomé entre eles, repetirá Xesús o saúdo: “Paz convosco”.  Él aporta sempre paz, consolo e azos para vivir, pois el é a Vida e como tal vida ten que se mostrar. Dálles, ademais, o mellor agasallo: o Espírito Santo. “Recibide o Espírito Santo”. É dicir, o mesmo Espírito que moveu, consolou e guiou Xesús durante toda a súa vida.

            Foi así como se foi formando a Igrexa ata nós, aínda que isto ocorrese a través de deficiencias históricas no seo da mesma. Por iso certos xestos, actitudes ou palabras do papa Francisco non deixan de nos chamar hoxe tanto a atención. Por que? Pois porque quizais nos queren facer máis directamente presente o modo como se comportaba Xesús coa xente do seu tempo.

            Que lle pasou a Tomé para pasar tan rapidamente dunha actitude de autodefensa ante os seus compañeiros a outra completamente distinta na que se derruba ante o Xesús que lle permite que realice con el as probas que xulgue máis axeitadas para crer na súa resurrección?

            A resposta a esta pregunta é importante porque nos afecta tamén a nós, que podemos atoparnos máis dunha vez en loita interna entre a nosa tradicional crenza na resurrección e as dúbidas que non deixarán de se nos presentar en relación con ela.En calquera caso, canto máis teñamos en conta a infinita grandeza de Deus a todos os niveis, tanto máis doado nos será poder crer. Porque as cousas de Deus son sempre grandiosas, inimaxinábeis. Tanto en poder coma en bondade. Non é el unha cousa máis ou unha persoa máis coas que nos encontramos na vida, por moito que as poidamos estimar ou apreciar. El é absolutamente infinito en todo. De aquí provén o gran misterio das realidades feitas por el. A realidade da materia, da vida, do noso propio interior e de mil outras cousas máis que nos admiran. É marabilloso e misterioso o nacer, o vivir, o finar e, por suposto, o resucitar.

            Tomé fixo a experiencia do Xesús resucitadoe xunto con ela fixo tamén a de que el mesmo está tamén destinado a resucitar. E isto éncheo de alegría e de fonda paz. Todas as probas que Tomé tiña pensado realizar co Xesús resucitado caen agora por terra como xoguetes de rapaces pequechos ante o poder e a bondade que se lle presenta directamente diante del. Poderoso, porque é xa señor da morte e entrañabelmente bondadoso porque ten a condescendencia de se ocupar de Tomé e dos seus problemas case coma se non existise no mundo ningunha outra persoa máis ca el.Por iso, Tomé non podía dicir outra cousa máis ca o que dixo: “Meu Señor e meu Deus!”.

 

Manuel Cabada Castro


VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/2-pascua-b-xoan-2019-31-2/


 



Comentarios

Publicacións populares