DOMINGO XXVII DO TEMPO ORDINARIO B

 Oracional Galego en Spotify





LECTIO:

Domingo XXVII Ordinario

Amar. Só iso-6 outubro 2024

                     A “boa nova”de Xesús ten como centro unha fermosa palabra que utilizamos con frecuencia e que sabemos tamén manipular en moi diversos sentidos. É a palabra “amor”.

                     Hoxe fálasenos nas Lecturas do amor matrimonial, do amor ós fillos, ós pequenos, do amor que se rompe e se adultera...O amor é unha experiencia complexa.Agora ben, se Deus se define a si mesmo como Amor, entón a realidade, que vén del, non pode ser entendida axeitadamente se non se lle dá unha importancia esencial ó amor. Así. sen a unión e o amor entre varón e muller no podería existir a humanidade. Non existirían fillos, nin sociedade, nin futuro. A historia remataría e con ela a humanidade mesma. Mais Deus quere que o mundo siga, que a humanidade avance cara ó seu futuro, aínda que pola nosa parte non poidamos saber nin sequera sospeitar que formas adoptará esa futura humanidade.

                     O famoso teólogo Karl Rahner, que foi profesor meu durante bastantes anos en Innsbruck e Múnic, definía a Deus como “o futuro absoluto”. Pois ben, se nós fomos feitos, creados, por ese Deus que é “futuro absoluto”, entón non pode ser nada estraño que levemos tamén dentro de nós a semente do futuro. Existen por iso en nós unhas fortes pulsións biolóxicas e psicolóxicas para que, segundo se nos di no texto do evanxeo, “deixe o varón seu pai e mais súa nai e se una coa súa muller, converténdose así os dous nunha soa carne”. E ser unha soa carne vén sendo o mesmo ca ter uns mesmos sentimentos, entenderse e comprenderse; en definitiva, amarse.

                     Algo semellante ó que ocorre no mesmo Deus. Se Deus é amor -tal como se nos di no evanxeo de Xoán-, amor mutuo e infinito entre Pai, Fillo e Espírito, iso quere dicir que hai tamén en Deus un amor tan grande e fondo que non se pode falar máis que dun só e único Deus. As tres persoas divinas son así tamén, coma quen di, “unha soa carne”.         

                     Pois ben, a felicidade que, amándose mutuamente, atopan home e muller acrecéntase coa felicidade que lles dan os fillos. Porque nos fillos están vendo os pais directamente, en certo modo, o seu propio futuro. O futuro que eles mesmos xeraron e produciron. Por iso Xesús amaba e apreciaba tanto os pequenos, que, igual cás mulleres, eran pouco estimados no tempo de Xesús. Por iso era case normal que tanto elas como eles recibisen reprimendas de parte dos discípulos de Xesús cando elas ou eles querían achegarse a el. Marcos cóntanos, efectivamente, que os discípulos lles “rifaban” ás nais e ós nenos por intentaren achegarse a Xesús. Mais Xesús tomou moi a mal esta actitude dos seus discípulos. “Indignouse” cos seus discípulos, dinos claramente Marcos, para comentarnos seguidamente que Xesús non deixaba de abrazalos, de bendicilos e de impoñerlles as mans sobre as súas cabezas.

                     Marcos infórmanos claramente da actitude amorosa de Xesús  cos pequenos. Lembrémolas: “Deixade que os nenos se acheguen a min; non llelo impidades, porque deles é o Reino de Deus. Dígovolo de verdade: Quen non reciba como un neno o Reino de Deus, non entrará nel”. Lembrade aquí aínda os fermosos versos de Unamuno do outro día: “Agrándame a porta, Pai / porque non podo pasar /. Fixéchela para os nenos, / eu medrei ó meu pesar. / Se non me agrandas a porta, / achícame por piedá. / Vólveme á idade bendita / onde vivir é soñar”...

                     Isto quere dicir que os nenos deberían ser os nosos mestres. Porque eles son os que nos aprenden a recibirmos coma eles o Reino de Deus. Eles apréndennos a termos confianza en Deus Pai coma eles a teñen con seus pais. Eles son os que nos rnsinan a vivirmos a vida con alegría, con liberdade e con entusiasmo, porque saben ou esperan que alí haberá sempre alguén que coide deles e que os ame.

                     Por iso é tan importante nas familias o amor ós pequenos. Todo o contrario daquilo que dicía o famoso filósofo Kant. Cómpre que escoitedes algunha vez o que chegou a escribir tan afamado pensador: "Pódese afirmar con verdade -dinos el- que se educan moito peor os fillos da xente vulgar que os da xente distinguida. Porque a xente vulgar xoga cos nenos, coma os monos. Cántanlles cancións, aloumíñannos, bícannos, bailan con eles. Pensan que lles fan ben ó neno cando, tan pronto como chora, corren cara a el e xogan con el, etc.”.

                     O gran Kant seguramente estaba pouco informado do acontecido co experimento realizado no século XIII porFederico II, emperador do Sacro Imperio Románico Xermánico, ó que aludín hai só un par de domingos.

 

Manuel Cabada Castro


VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/27-tempo-ordinario-b-marcos-102-16-3/




Comentarios

Publicacións populares