6º DOMINGO DE PASCUA - CICLO B

 Oracional Galego en Spotify

LECTURAS DO DÍA


LECTIO:

APROBAR NO AMOR.

Domingo VI de Pascua 

         Xoán, no evanxeo, mais tamén na segundalectura, amósasenos coma un autor denso, fondo, que vai ao cerne dos problemas. Alén da descrición dos acontecementosen relación con Xesús, a el gústalle profundar, reflexionar e sintetizar. Poderiamos dicir que procede xa case como un teólogo sistemático dos tempos posteriores. Por iso Xoán é simbolizado en forma de aguia, pois á aguia gústalle voar a grande altura e ten ademais visión aguda e penetrante. Disto dános boa proba cando nos fala do amor: da súa centralidade cristiá. Empregamos tantas veces a palabra amor que ás veces pode ela converterse en moeda gastada. E non debería ser así. Porque en realidade sen amor non pode vivir un nin poden tampouco os demais.

         Cal é a orixe do amor para Xoán?Nesta súa primeira carta dinosel que “o amor vén de Deus”, que “Deus é amor”. Isto para Xoán como para calquera cristián é algo moi claro, porque ben sabemos que a única maneira de saber como é Deus é vendo como se comporta o seu fillo unixénito Xesús. Este dixera de si mesmo: “Quen me ve a min, ve o Pai”, é dicir, ve a Deus. Pois ben, a experiencia que van tendo os apóstolos e discípulos de Xesús con el é a de alguén que os estima e quere de verdade, que os desculpa, que os perdoa, que dá a súa vida por eles e por todas as persoas e que resucita para lles dar e garantir a eles e a todos vida e resurrección.

         Os discípulos de Xesús van aprendendo así a ver a Deus como alguén que, sobre todo, ama sen límites. De cando en cando lémbrovos, para que non o deades a esquecemento, que Deus é trindade de persoas que se aman: Deus-Pai, Deus-Fillo e Deus-Espírito. Pero isto non pode converterse en algo abstracto, nunha especie de invento ou entretemento de teólogos que non tivesen nada que facer. Non. A Trindade de Deus é a conclusión á que xa chega a primeira reflexión cristiá, cando os seguidores de Xesús se van dando conta de que el fala de si mesmo como Fillo, como o Fillo único e infinitamente querido de Deus-Pai. Pola súa parte, Xesús enténdese a si mesmo como a imaxe perfecta do Pai, como manifestación divina do mesmo Pai. De modo que en Deus hai polo menos, para dicilo dalgunha maneira, unha dualidade de persoas: o Pai e o Fillo. E esta dualidade converterase en trindade cando Xesús nos fale despois de que el e mailo Pai nos van mandar aínda un terceiro, que nos encherá de consolación e que estará sempre connosco, alegrándonos e amándonos como presenza viva en nós do Pai e do Fillo. É a persoa divina que chamamos Espírito Santo.

         Deus vén sendo así como un círculo de amor e nese ámbito de amor quere que entremos tamén nós, por máis que Deus se bastaría plenamente a si mesmo sen que nós entrásemos nel. Mais des que Deus decidiu irmandarse coa humanidade toda no seu Fillo Xesús, pertencemos todos a esta atmosfera de amor da Trindade de Deus, que vén sendo algo así coma o aire que respiramos. Se nos fallase ese aire non poderiamos seguir vivindo. Por iso cando alguén percibe que non é querido, que non é amado, deixa case automaticamente de querer seguir vivindo.

         Volvendo ao texto de Xoán e tendo en conta que nos discípulos de Xesús estamos en certo modo  presentes todos nós, póñense en boca de Xesús estas palabras: “Como me amou o Pai, así vos amei eu”. O comportamento de Xesús connosco non fai senón prolongar ou repetir o amor que Deus-Pai lle ten a el. Deste modo, en Xesús e con el somos todos queridos infinitamente por Deus-Pai. Isto é algo que supera a nosa comprensión.

         Velaquí vedes por que ten tanta importancia o de amármonos mutuamente. Ata tal punto que se converte no verdadeiro e único mandamento de Xesús: “Este é o meu mandamento: que vos amedes uns a outros como eu vos amei”. “Mándovos isto: que vos amedes uns a outros”.

         Polo tanto, se queremos ser “cristiáns” de verdade, non nos vale en modo algún presumir de cousas como estas: eu sonche moi relixioso, moi amante de Deus, rezo moitísimo, eu cumpro con todas as normas, eu son moi obediente, etc. Todo isto está moi ben, mais mentres non poidamos anotar, sen mentir, no currículo da nosa vida: “eu quero ben a todos, eu amo a todos, eu son amigo de todos”, se non podo dicir isto con verdade, entón nada do anterior nos será de proveito para podermos aprobar o curso, refírome ao curso longo ou curto da nosa vida. Seguramente lembrades aquilo que dicía o santo carmelita Xoán da Cruz: “ao atardecer da vida examinarante do amor”. Examinaranme, xa que logo, sobre se arredor de min fun creando erroneamente na vida un círculo de “servos”, aduladores e dependentes e non en cambio –como debería ser–  un círculo de “amigos” de verdade, libres e independentes, tal e como fixo Xesús cos seus apóstolos e discípulos aos que lles dicía: “Xa non vos chamo servos... A vós trateivos de amigos”.

         Non se entende ben como se nos fai tan complicado o que en principio semellaría fermoso e doado. Porque quen ama recibe normalmente tamén amor e séntese así querido e feliz. Por iso, cando nos fala aquí Xesús deste “mandamento”de amarnos uns a outros, engádese aínda: “Díxenvos estas cousas para que a miña alegría estea en vós e a vosa alegría sexa plena”.

         Así, pois, quen ama fai felices os demais e é feliz el mesmo. Nunlibriño de “Conversas” co padre Seixas preguntáballe o entrevistador por que todos llequerían ben. E el dicía: “É certo que teño moitos amigos e moita xente marabillosa que demostra terme estima... O ter capacidade de amar os demais, incluso sensibelmente... repercute nunhas boas relacións... Eu sempre procuro tratar ben a xente, con agarimo e, polo xeral, son ben correspondido. Esta é unha faceta da miña vida da que estou plenamente satisfeito, sempre tiven moitos e moi bos amigos”.


Manuel Cabada Castro


VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/6-pascua-b-xoan-159-17/

FICHAS PASCUA B


Comentarios

Publicacións populares