DOMINGO XXVIII DO TEMPO ORDINARIO B

 Oracional Galego en Spotify




LECTIO:

      Domingo XXVIII Ordinario. 

Á busca da plenitude. 13 outubro 2024

                

                 Xesús está sempre á beira das vidas humanas coas que se encontra e mergúllase nelas. Para acompañalas, animalas, erguelas a novos e insospeitados niveis de realización. Porque o ser humano, é dicir, todos nós levamos dentro xermes de autosuperación, de novas posibilidades de realizármonos. Porque o noso interior, os nosos desexos e horizontes son sempre máis amplos. Todos queremos ir sempre alén dos nosos horizontes acostumados. Queremos ser sempre o que somos, mais tamén máis do que somos e selo ademais sen que tal situación endexamais remate.

                 Pasáballe o mesmoá persoa da que se nos di que se axeonllou ante Xesús. Xesús era para el símbolo e resumo da máxima bondade e grandeza que se podía atopar no mundo. Dísenos que tal persoa era un home adulto, ben asentado xa na vida. Posuía bens e fortuna. Fálase tamén da súa “mocidade” como dunha etapa pola que xa pasara na vida. Pois ben, esta persoa non era totalmente feliz, non se encontraba totalmente satisfeito consigo mesmo. Non deixa el de albiscar que algo lle faltaba aínda para realizar plenamente a súa vida. Vive, si, e vive ademais con fidelidade ás normas tradicionais da súa relixión xudía. Digamos que se trata dun crente cabal do xudaísmo. Garda os mandamentos. Eses mandamentos que son os mesmos que todos sabemos de cor desde pequenos.

                 Mais o que a el lle preocupaera a curtidade da vida e o pouco que en definitiva a vida lle satisfai. De que lle vale a el vivir ben e serun bo xudeu practicante, se resulta que despois de todo a súa vida non é “eterna”? Porque ter vida “eterna” non é só tela despois, é dicir, a que chamamos a vida despois da morte. Non. Vida “eterna” é vida plena. E tela tamén durante a vida presente. É dicir, sentirse –tal como adoitamos dicir– plenamente realizados e felices co que estamos a facer na vida.

                 No contexto destas consideracións, pódese entender algo da importancia e da paixón coas que esta persoa lle formularía a súa pregunta a Xesús: “Mestre bo, que teño que facer para acadar a vida eterna?”.A esta persoa non lle satisfacía, como digo, a súa vida normal relixiosa. Algún baleiro se abría no seu interior que demandaba nova luz e novas augas de vida. E Xesús, ese mestre de vida que Deus Pai ofrece de maneira plena e definitiva ao mundo –a toda a humanidade–, vaille ofrecer o verdadeiro camiño de realización. É un vieiro dificultoso, á primeira vista case imposíbel de realizar, mais gratificante, plenificante, fornecedor de verdadeira “vida eterna”, daquilo xustamente sobre o que esta persoa demanda información, porque o preocupa e atrae.

                 Xesús sabe do dificultoso e pedregoso deste camiño, que en definitiva é el mesmo. Pois sabemos que el se presenta en persoa ante nós como “o camiño, a verdade e a vida”. Por iso–seguramente para darlle ánimos ao que lle preguntaba sobre o modo de “acadar a vida eterna”– dinosMarcos que Xesús “o fitou cunha mirada chea de agarimo”. Aínda así, Xesús non acadou vencer as resistencias que o feito de ter “moitos bens” lle impedían empezar a andar polo verdadeiro camiño de “acadar a vida eterna”.

                 Porque o resto da mensaxe de Xesús é ben coñecido. É unha linguaxe dura e sen contemplacións contra acugular riquezas que non se poñen ao servizo dos demais, dos máis pobres e necesitados. As moreas de riquezas agáchannos a visión da realidade e non nos deixan ollar as necesidades dos outros. Por algo o papa Francisco nos dicía nalgunha ocasión o seguinte: “Como me gustaría unha Igrexa pobre e para os pobres!”. Este papa tomou precisamente este nome de Francisco pola admiración e devoción que lle ten a San Francisco de Asís. E ben sabemos que este santo italiano levou na súa vida a mensaxe de Xesús sobre a pobreza ata as últimas consecuencias.

                 En principio e falando de modo xeral, semella ser algo estraño ou sorprendente este medo á pobreza, porque Xesús lles asegura aos que se desprenden dos seus bens que acadarán felicidade non só na “outra” vida, senón tamén nesta. “Recibirán agora, neste tempo, –anúncianos Xesús– cen veces máis ... e, no mundo futuro, a vida eterna”. Neste sentido podemos dicir: Hai alguén que poida dar máis có que ofrece Xesús en compensación da renuncia aos propios bens?

         Certamente, o evanxeo dá sempre que pensar. Coa súa palabra e co seu exemplo Xesús non deixa de nos ofrecer e presentar novos camiños, os camiños sempre novos de Deus, para acadarmos a felicidade. Unha felicidade que certamente non se acada cando sistematicamente se foxe de canto leva consigo esforzo e renuncias persoais.

 

Manuel Cabada Castro

 

VER TAMÉN:

https://www.gruposdejesus.com/28-tempo-ordinario-b-marcos-1017-30-4/

FICHAS B


Comentarios

Publicacións populares