DOMINGO XXV DO TPO. ORDINARIO C

 Oracional Galego en Spotify 

+ Enlace orixinal Oracional iVoox



LECTIO:

DOMINGO XXV T. O. 

21 setembro 2025

            Ante o anaco do texto de Lucas que fai referencia ó diñeiro cómpre indicar dende o principio que nos atopamos unha vez máis cun tema moi central nel: o dos pobres, o da preocupación de Xesús por estar entre os pobres e necesitados, compartindo con eles amizade e proximidade. Por que e para que se comportaba así Xesús? Simplemente, para que os pobres se tornasen conscientes da súa dignidade, secularmente negada polos de arriba, é dicir, por cantos tenden a considerarse a si mesmos máis dignos ca eles simplemente por teren unha mellor posición social ou económica. Tamén para que os pobres e necesitados do mundo saiban  do especial amor que o Deus Pai de todos lles ten a eles. Unha dignidade, a de seren fillos de Deus, que os convida a viviren con alegría a súa vida. Poden saber así que son queridos polo Deus que non fai diferenzas entre os seus fillos. E se houbese diferenzas no seu comportamentoserían sempre a prol daqueles fillos máis desfavorecidos ou máis discriminados polos demais. Pois non deixan eles, pese a todo, de seren os que máis se lle parecen ó seu fillo “preferido” e “benquerido”.   

            A parábola de hoxe é tamén exclusiva de Lucas. Nos outros redactores dos evanxeos non aparece, por máis que eles non deixen por iso de estaren na liña de Lucas. Este é, en calquera caso, moi decidido na cuestión da función que deberían ter oshaberes materiais na vida dun seguidor de Xesús. Por suposto, a parábola resulta moi actual e doada de entender se temos presente o que se nos di nos medios de comunicación sobre a corrupción política, económica etc. Fálasenosna parábola do comportamento corrupto dun administrador de bens alleos queos utiliza fraudulentamente en proveito propio enganando con iso o seu dono. Mais ao el se ver descuberto, manobra arteiramente para poder contar con amigos que o axuden e apoien cando se atope no paro. Pois el non está afeito a traballar, senón unicamente a manipular e a aproveitarse dos bens dos demais.

            Está claro que o que aquí se loa non é o comportamento fraudulento do administrador infiel, senón a súa habilidade para conseguir amigos. Isto último é importante. Un bo seguidor de Xesús non pode pecharse en si mesmo ou quererse só a si mesmo. Polo menos co mesmo ardor co que un se ama a si mesmo (e ninguén pode en realidade deixar de facelo) hai que amar tamén os demais. O mandamento de “amar ó próximo coma a un mesmo” era xa en realidade un mandamento importante no Antigo Testamento. De modo que un nin pode nin debe nunca odiarse a si mesmo.

            Pois ben, da mesma maneira que un é necesariamente moi amigo de si mesmo, ten que selo tamén cos demais. Hai que exercer de amigo e de irmán con calquera co que nos atopemos na vida. Dándonos a eles e dándolles tamén o máis que poidamos daquilo que teñamos e el precise. Pois non está ben entre irmáns que a uns lles sobren bens e posesións e a outros lles falte. As escandalosas desigualdades sociais e económicas non son cousa de Deus, senón nosa, ao comportármonos inxustamente cos demais sendo eles en realidade irmáns nosos. Enténdese así ben a conclusión que tira Xesús da súa parábola do administrador infiel: “Facede amigos coas riquezas inxustas”.Porque toda riqueza é inxusta cando é resultado dunha inxusta opresión sobre aqueles dos que inxustamente nos aproveitamos. Como seguidores de Xesús temos que saber (e sobre todo practicar) que un cristián non pode ser nunca escravo dos seus bens materiais. Tal e como se nos di no texto de Lucas: “Non podedes servir a Deus e mailo diñeiro”.

            Todo isto aféctanos a todos. A Igrexa mesma como institución e organización necesitaría tomar máis en serio as palabras de Xesús. Lembraredes quizais o que dixo nalgún momento o anterior papa Francisco: “Cómo me gustaría unha Igrexa pobre e para os pobres!”. Frase que eu polo menos sei que a algunhas persoas ben situadas ou acomodadas non lles gustou moito cando o papa as dixo. Non pensemos, por outra parte, que este modo cristián de comportármonos vaia entorpecer ou danar a nosa vida. Todo o contrario. Gañaremos con iso en felicidade e en persoas que pola súa parte nos devolven ou ofrecen o que teñen: a súa amizade e a súa compañía. Todos sabemos ben que este tipo de cousas non se mercan con cartos. Así será verdade o que se nos di no texto de Lucas: “Facede amigos coas riquezas inxustas”.

Manuel Cabada Castro

 

Comentarios

Publicacións populares