SOLEMNIDADE DA ASUNCIÓN DE MARÍA

Oracional Galego en Spotify + Enlace orixinal Oracional iVoox


 LECTURAS DO DÍA




LECTIO:

ASUNCIÓN DE MARÍA. 

Alixeirando peso pra mellor subir

15 agosto 25

         Adoito soster (sexamos ou non diso suficientemente conscientes) que todos queremos vivir plenamente e sempre. Iso lévanos a querermos ser os meirandes, os máis intelixentes, os máis ricos, os máis poderosos, os máis xenerosos etc. Recoñezámolo ou non, algo diso agáchase sempre no noso interior, no noso corazón. En principio tampouco ten que ser considerado iso como algo “malo”. Pois en realidade con esa tendencia cara ao máis alto non facemos senón manifestar a nosa semellanza con Deus e a nosa procedencia de quen o é todo, de quen ten todo o poder e mais tódalas perfeccións que podemos maxinar, en grao absolutamente infinito ademais.

         Sen eses desexos nosos a humanidade deixaría de ser o que é. Se non tivésemos desexos de vivirmos sempre e, polo tanto, se deixásemos de querer progresar e mellorar as cousas, deixariamos en definitiva de sermos humanos. Mais sabemos tamén que para iso, para ese progreso e para esas melloras na realidade humana,  fai falla termos en conta os demais: as persoas que conviven connosco e que precisan da nosa axuda, como tamén nós precisamos continuamente a axuda deles. Eles queren tamén ser persoas de valía, queren progresar e ascender, aspiran tamén a vivir sempre etc. Por iso ou colaboramos todos mutuamente respectando esa nosa común tendencia ou, se nos enfrontamos cos outros, iremos conxuntamente á ruína. É evidente que este tipo de consideracións teñen, por moi abstractas que parezan, unha moi concreta relevancia política e social.

         Pois ben, a festividade da Asunción de María, que celebramos sempre en tempos de verán, pode axudarnos en relación co que acabo de dicir. Só un par de reflexións.

         Normalmente tendemos a imaxinar Xesús e maila súa nai como realidades “celestiais”, pouco relacionadas coa nosa propia vida. Algo así como tendemos a considerar o papa como algo case celestial, resultándonos estraño que se comporte ou intente comportarse como unha persoa sinxela e normal. De aquí proveñen, no que se refire a María, tantas fermosas e celestiais imaxes que temos dela. Isto pode levarnos a pasar por alto que ela, na súa vida real, tivo que ser moi distinta daquela muller “celestial” creada ou imaxinada por pintores ou escultores. Ela sería efectivamente unha muller máis do pobo, polo tanto pobre, traballadora, identificada coas persoas coas que convivía e participando da súa común cultura e relixión. Iso si, bondadosa, amante de familiares e veciños, entregada e servizal con cantos solicitasen calquera tipo de axuda. Seguramente podería dicir sobre si mesma o que o seu fillo dicía de si mesmo: “Non vin ser servido, senón servir”. Sabemos ademais, polos relatos evanxélicos, que María se consideraba a si mesma como “escrava” de Deus e, xa que logo, escrava tamén dos fillos de Deus, dos demais. Sobre si mesmadicía ela que Deus “reparara na humillación da súa escrava”. E como tal “escraviña”, alá se irá, por exemplo, a toda présa (así nolo conta Lucas)acompañar a súa curmá Isabel, que estaba á espera do nacemento do seu propio fillo Xoán o Bautista.

         Deste xeito, María espallaba a graza de Deus, é dicir, a presenza bondadosa e misericordiosa de Deus, por onde queira que estivese. Dísenos no texto de Lucas que Isabel quedou así “chea de Espírito Santo” grazas a María, que pola súa parte se sentía tamén fondamente alegre nesa visita familiar: “alégraseme o espírito –proclama alí María- en Deus, o meu Salvador”. Unha ledicia contaxiosa, porque lles vai afectar tanto a Isabel coma ao seu fillopróximo a nacer. Isabel sentirase por iso igualmente “alegre” ao se sentir chea tamén do “Espírito Santo”.  Igual ca o neno, que pola súa parte “brinca de alegría nas súas entrañas”.

         Amor, espírito de servizo e alegría andan sempre xuntos. Mais todo iso de maneira moi concreta e achegada á terra. A “humildade” de María hai que vela así no seu sentido etimolóxico orixinal de proximidade á “terra”. Xustamente por estar María moi achegada á terra, ou sexa, por ela ser moi “humilde”, polo que hoxe celebramos a súa “Asunción” ao máis alto dos ceos. Ela segue polo camiño que antes dela andou o seu Fillo Xesús e que concluíu coa súa Ascensión aos ceos. Terra e ceo están así e para sempre, trala Ascensión do Señor e a Asunción de María, estreitamente unidos. Podemos dicir que se un non se apoia ben na terra non poderá tampouco ascender ao ceo. Ou dito coas palabras de Xesús: “Todo o que se humilla será enxalzado, e todo o que se enxalza será humillado” (Lc, 18, 14).

         A nai de Xesús meditaría moito na grandeza de Deus e sentiríase xa que logo moi achegada á terra. Coméntao ela mesma no comezo daquel fermoso himno seu, o “Magnificat”, no que enxalza o poder e as marabillas de Deus: “Proclama a miña alma a grandeza do Señor”. Mais hai tamén neste himno unha clara referencia á insensatez e ilusión dos chamados “poderosos”, que se cren máis importantes e dignos de atención e respecto cós demais. Para ela, en troques, Deus é o único que pode ser proclamado poderoso e grande. Fóra del ninguén. Canta esperanza e ilusión poden suscitar aínda hoxe en moitas persoas e países estas palabras de María no seu grandioso himno!: “Manifestou [o Señor] o poder do seu brazo, dispersou os soberbios de corazón; derrubou os poderosos dos seus tronos e elevou os humildes; os famentos encheunos de bens e os ricos despediunos baleiros”.

         Está moi claro que o Deus de Xesús e de María non está cos que se consideran a si mesmos “poderosos”, senón cos que se abaixan e dispoñen a servir os demais. Só estes quere Deus enxalzar e encher dos seus bens e da súa ledicia.

Manuel Cabada Castro

 


ASUNCIÓN / FICHA1  / FICHA2 / 





















Comentarios

Publicacións populares